גנץ בוושינגטון: "איראן משחקת פוקר עם קלפים רעים"

שר הביטחון נפגש עם לויד אוסטין במסגרת ביקורו בארה"ב. מוקד השיחה בין השניים יהיה סביב תוכנית הגרעין האיראנית וגנץ אמר בפגישה: "יש הזדמנות לפעול נגד שאיפת איראן לדכא עמים"

זמן צפייה: 02:54

המטרה – איראן: שר הביטחון בני גנץ נועד הערב (חמישי) עם מזכיר ההגנה האמריקני לויד אוסטין במסגרת ביקורו בארצות הברית. בפתח הפגישה אמר גנץ: "איראן משחקת פוקר עם קלפים רעים ומשחקת על זמן".

בהצהרתו של מזכיר ההגנה האמריקני, אמר אוסטין כי הוא "מודאג מאוד מהפעולות הגרעיניות של איראן ומהיעדר מעורבות דיפלומטית בעניין". עוד הוסיף לומר אוסטין כי "אם המדיניות הנוכחית בנושא איראן תיכשל, ביידן הבהיר ש'אנחנו מוכנים לפנות לאפשרויות אחרות'".

במקביל, שר הביטחון הוסיף כי "איראן היא האיום הגדול ביותר לשלום העולם, ליציבות האזור וגם מבקשת לרכוש יכולות גרעיניות שיהפכו אותה לאיום קיומי למדינת ישראל. אזרחי איראן, אינם האויבים שלנו, הם מוחזקים כבני ערוב על ידי משטר דיקטטורי, דבר שהקהילה הבינלאומית חייבת להתנגד לו".

שר הביטחון בני גנץ ושר ההגנה האמריקני לויד אוסטין בוושינגטון
שר הביטחון בני גנץ ושר ההגנה האמריקני לויד אוסטין בוושינגטון | צילום: שמוליק עלמני

עוד אמר גנץ: "איראן לא רק מהווה איום אופרטיבי ביטחוני, אלא מעמידה איום קונקרטי על הערכים המשותפים לנו. היא שואפת להפוך להגמון, בכדי לפגוע בערכי החופש, כבוד האדם והשלום בין הקבוצות והמדינות במזרח התיכון ובעולם כולו. האיום הגרעיני הוא אמצעי, המטרה של איראן היא להפוך להגמון, לכפות את האידיאולוגיה הקיצונית באזור, ולאפשר לה להעמיד איום קיומי על ישראל".

לסיכום אמר גנץ בפתח הפגישה כי "אני בטוח במחויבות שהביע הממשל האמריקני, שארה"ב, כמעצמה העולמית המובילה, לא תאפשר לאיראן להגיע לנשק גרעיני. לקהילה הבינלאומית, בהובלת ארה"ב, יש הזדמנות לפעול נגד השאיפה של איראן להפוך להגמון שידכא עמים ובני אדם באזור ובעולם, ולשמור על היציבות".