גלנט לצד היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב: "זו תהיה מלחמה ממושכת"

שר הביטחון נועד עם ג'ייק סאליבן שהגיע לישראל, והשניים שוחחו על התוכניות להמשך הלחימה נגד החמאס ברצועת עזה ועל המאמצים להסרת האיום בגבול לבנון. בפתח הפגישה אמר גלנט: "כדי לפרק ארגון שנבנה במשך שנים רק למטרות טרור, ולשחרר את עזה מהחמאס, דרושים יותר מכמה חודשים"

זמן צפייה: 01:51

שר הביטחון גלנט נפגש היום (חמישי) עם היועץ לביטחון לאומי של ארצות הברית, ג'ייק סאליבן, בלשכת השר בקריה בתל אביב. לפני הפגישה אמר גלנט: "כדי לפרק ארגון שנבנה במשך שנים רק למטרות טרור, ולשחרר את עזה מהחמאס, דרושים יותר מכמה חודשים. זו תהיה מלחמה ממושכת שלא תיקח חודשים אחדים - אנחנו נחושים לנצח את החמאס ולהשיב את החטופים".

במוקד הפגישה, שוחחו השניים על התוכניות להמשך הלחימה נגד החמאס ברצועת עזה, על המאמצים להסרת האיום בגבול לבנון והצורך בהשבת תושבי הצפון לביתם בהקדם. בנוסף, הצדדים דנו באיומים השונים במזרח התיכון, ובתוקפנות האיראנית המערערת את היציבות האזורית באמצעות הפעלת שלוחיה בלבנון, בתימן, בעיראק ובסוריה, ומלשכת השר נמסר כי גלנט הדגיש בפני היועץ סאליבן כי מדינת ישראל תתמוך בכוח המשימה הבינלאומי להתמודדות עם האיום הימי ותגן על עצמה בכוחות עצמה כנגד כל איום.

השר גלנט לצד היועץ לביטחון לאומי ג'ייק סאליבן
השר גלנט לצד היועץ לביטחון לאומי ג'ייק סאליבן | צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

גלנט אמר בפתח הפגישה: "אנחנו מעריכים מאוד את המחויבות האישית של היועץ לביטחון לאומי סאליבן במאמצים לשחרור החטופים והסיוע במאמצים הדיפלומטים והביטחוניים להעברת ציוד ביטחוני למדינת ישראל. ארה"ב וישראל חולקות את אותם ערכים, אינטרסים, ובמלחמה הזו אנחנו גם את אותן מטרות".

"זה לא קל להכניס דמוקרטיות למלחמה, וישראל היא דמוקרטיה משגשגת וחיה, אך כאשר אנחנו נכנסים למלחמה - אנחנו מנצחים", הוסיף גלנט, "אנו נאבקים על עתידינו ובעיקר על הערכים הנכונים, זו הסיבה שננצח. זה חשוב לישראל, זה חשוב לארה״ב וזה חשוב לעתידו של האזור כולו".

פגישת השר השר גלנט והיועץ לביטחון לאומי ג'ייק סאליבן
פגישת השר השר גלנט והיועץ לביטחון לאומי ג'ייק סאליבן | צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

בפגישה השתתפו מנכ"ל משרד הביטחון האלוף במיל' אייל זמיר, ראש אגף המבצעים האלוף עודד בסיוק, שגריר ישראל בארה"ב מייק הרצוג, ראש האגף המדיני ביטחוני במשרד הביטחון דרור שלום, המזכיר הצבאי לשר הביטחון תת-אלוף גיא מרקיזנו וראש מטה שר הביטחון שחר כץ.

Whatsapp Image 2023 12 14 At 1
רה״מ בנימין נתניהו עם היועץ לביטחון לאומי של ארה״ב, ג'ייק סאליבן | צילום: עמוס בן גרשום / לע״מ

מוקדם יותר נפגש סאליבן עם ראש הממשלה בנימין נתניהו במשרדו בתל אביב. בפגישה השתתפו גם היועץ לביטחון לאומי וראש המל"ל צחי הנגבי, והשליח המיוחד של נשיא ארה"ב למזרח התיכון, ברט מקגורק. בהמשך תתקיים פגישה מורחבת עם חברי קבינט המלחמה.