העוצר הוסר: גלנט ייפגש עם מקבילו האמריקני בוושינגטון

אחרי שבחודש יוני פגש שר הביטחון את מזכיר ההגנה לויד אוסטין בבלגיה, מכיוון שנתניהו אסר על השרים להגיע לוושינגטון עד שהוא עצמו יקבל הזמנה לבית הלבן - במהלך החודש הקרוב ייצא שר הביטחון לביקור רשמי בארה"ב

מזכיר ההגנה האמריקני לויד אוסטין ושר הביטחון יואב גלנט
מזכיר ההגנה האמריקני לויד אוסטין ושר הביטחון יואב גלנט | צילום: רויטרס / תומר נויברג, פלאש 90

שר הביטחון יואב גלנט ייצא במהלך החודש הקרוב לארצות הברית וייפגש עם מזכיר ההגנה האמריקני לויד אוסטין, כך נמסר הערב (ראשון) מלשכת שר הביטחון. כזכור, בחודש יוני פגש גלנט את אוסטין בבריסל מכיוון שראש הממשלה בנימין נתניהו אסר על השרים להגיע לוושינגטון לפני שהוא עצמו יקבל הזמנה לבית הלבן, וכעת לאחר שהגיעה ההזמנה המיוחלת העוצר הוסר.

מלשכת שר הביטחון נמסר כי גלנט קיבל את הזמנתו של אוסטין להגיע לביקור רשמי בוושינגטון, וכי בפגישתם "השניים ישוחחו על הדרכים לחיזוק הקשרים הביטחוניים המיוחדים בין ישראל לבין ארה״ב, וידונו על האתגרים הביטחוניים וההזדמניות המדיניות השונות במזרח התיכון".

לפני כשבועיים נועד רה"מ נתניהו עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בשולי עצרת האו"ם בניו יורק, ואז גם הגיעה ההזמנה לבית הלבן. פגישת נתניהו-ביידן בוושינגטון צפויה במהלך חודש נובמבר, אך טרם תואם תאריך סופי.

בנימין נתניהו ויואב גלנט
נתניהו וגלנט | צילום: שיר תורם, פלאש 90

היום קיים ראש הממשלה הערכת מצב עם בכירי מערכת הביטחון, ולאור העובדה שהשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר לא זומן לדיון הוציאה הערב לשכת רה"מ הבהרה: "ראש הממשלה קיים היום דיון שיגרתי עם שר הביטחון ובכירי מערכת הביטחון, בזירות השונות סביב ישראל. הדיון התמקד באיראן וכלל לא עסק בסוגיות ביטחון פנים. כל ניסיון לסכסך בין ראש הממשלה לשר הבל״ם ולייחסו כביכול לגורמים מטעם ראש הממשלה, הוא שיקרי - ונעשה בכוונת מכוון. ראש הממשלה והשר בן גביר ימשיכו לעבוד בשיתוף פעולה מלא לטובת כל אזרחי ישראל".

שר הביטחון יואב גלנט ומזכיר ההגנה האמריקני לויד אוסטין
השר גלנט ומזכיר ההגנה אוסטין בבריסל | צילום: אלעד מלכה

נושאים רבים עלו בשיחה בין גלנט לאוסטין בבירת בלגיה לפני כשלושה חודשים וחצי, אבל המעניינים שבהם היו דווקא הדברים שנאמרו ברמה האישית בתוך החדר. בחדשות 13 פורסם אז כי רוח הדברים שאמר אוסטין לגלנט היו כי "לשתי המדינות, גם לישראל וגם לארה"ב, יש מזל שאתה זה שנמצא בתפקיד שר הביטחון".

בתוך החדר בשגרירות ארה"ב בבריסל דובר גם על "גילוי אומץ לב מצידו של גלנט", כך לפי הצד האמריקני, כשברור לכל יושבי החדר שהכוונה הייתה למהלך של גלנט בחודש מרץ האחרון, שהוביל לעצירת החקיקה המשפטית בכנסת ולתחילת שיחות ההידברות בבית הנשיא.

גלנט ואוסטין, ארכיון
גלנט ואוסטין (ארכיון) | צילום: משרד הביטחון

בתום הפגישה בין השניים נמסר מלשכת שר הביטחון כי השניים דנו השניים בקידום התיאום הביטחוני והצבאי בין המדינות בנושא האיראני, במטרה למנוע מאיראן השגת נשק גרעיני. עוד נמסר כי גלנט הדגיש גם את האתגרים באשר לתוקפנות האיראנית נגד ישראל באמצעות שלוחיה בסוריה, לבנון, עזה ויו"ש, ועמד על זכותה של מדינת ישראל להגן על עצמה כנגד כל איום.