נתניהו: החלטת ארה"ב - צעד לא טוב; ביטול המשלחת - מסר לחמאס

בפגישה עם הסנאטור ריק סקוט התייחס נתניהו לצעד האמריקני שלא להטיל וטו לטובת ישראל במועצת הביטחון, בהצבעה על הפסקת אש - שבעקבותיה ביטל את יציאת המשלחת לוושינגטון: "החלטת ארה"ב הייתה לא טובה. ביטלתי את המשלחת כדי להעביר מסר לחמאס"

זמן צפייה: 00:45

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום (רביעי) עם הסנאטור ריק סקוט בלשכתו בירושלים. הוא התייחס לצעד האמריקני שלא להטיל וטו לטובת ישראל במועצת הביטחון של האו"ם, בהצבעה על הצעת ההחלטה להפסקת אש מיידית - שבעקבותיה ביטל את יציאת המשלחת לוושינגטון.

"חשבתי שהחלטת ארה"ב במועצת הביטחון הייתה צעד מאוד לא טוב", אמר נתניהו. הוא הוסיף כי "מה שהכי גרוע בה זה שהיא עודדה את חמאס לנקוט עמדה נוקשה ולסמוך על כך שהלחץ הבינלאומי ימנע מישראל מלשחרר את החטופים ומלהרוס את חמאס".

לדברי ראש הממשלה, "ההחלטה שקיבלתי שלא לשלוח את המשלחת לוושינגטון הייתה מסר לחמאס שלא יסמכו על הלחץ הזה. זה לא יעבוד".

רה"מ בנימין נתניהו
רה"מ בנימין נתניהו | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

אתמול הגיב דובר מחלקת המדינה האמריקנית, מת'יו מילר, על דברי ראש הממשלה בנימין נתניהו שלשום, שלפיהם ההימנעות האמריקנית במועצת הביטחון פגעה בקידום עסקת חטופים. "הטענה הזו לא מדויקת", אמר מילר. "תשובת חמאס להצעה לשחרור החטופים הוכנה לפני ההצבעה במועצת הביטחון של האו"ם, כבר ביום שני".

הוא הוסיף כי "ארה"ב תמשיך לפעול למען שחרור החטופים". בעקבות הצעד האמריקני, כאמור, הודיע נתניהו על ביטול יציאת המשלחת הישראלית לוושינגטון - שאמורה הייתה לדון במבצע ברפיח. על כך אמר דובר מחלקת המדינה: "מבצע רחב ברפיח יפגע בביטחון האזורי ובפלסטינים רבים, ועלול להותיר את ישראל מבודדת".