בעקבות החרם: התאחדות התעשיינים עותרת לעליון בצרפת

בהתאחדות התעשיינים החליטו לעתור לבית המשפט העליון בצרפת יחד עם אנשי עסקים יהודים-צרפתים, נגד החלטת ממשלת צרפת למנוע את ההשתתפות של הישראלים בתערוכה ופתיחה של ביתן ישראלי רשמי: לא ייתכן כי בשנת 2024, יותר מ-80 שנה אחרי תום מלחמת העולם השנייה, תתקבל החלטה אנטי-ישראלית"

תערוכת הנשק בצרפת
תערוכת הנשק בצרפת | צילום: רויטרס

בעקבות החרמת ישראל בתערוכת התעשיות הביטחוניות "יורוסאטורי", בהתאחדות התעשיינים החליטו לעתור לבית המשפט העליון בצרפת יחד עם אנשי עסקים יהודים-צרפתים. העתירה היא נגד החלטת ממשלת צרפת למנוע את ההשתתפות של הישראלים בתערוכה ופתיחה של ביתן ישראלי רשמי. במקביל הוגשה עתירה נוספת מטעם התאחדות התעשיינים לבית המשפט לערעורים מנהליים בפריז, בשל ההחלטה של בית המשפט המקומי למנוע לחלוטין כניסה של ישראלים למתחם התערוכה- גם אם הם רק מבקרים במקום.

בהתאחדות התעשיינים ציינו כי במקביל להגשת העתירות, בהתאחדות התעשיינים מקבלים ללא הרף דיווחים של תעשיינים ישראלים משטח מתחם התערוכה, כי למרות שיש להם כרטיסי כניסה, שומרי המקום לא מאפשרים להם להיכנס. כמו כן, מנהלי התערוכה החליטו לנסות להסתיר ולכסות בבדים מוצרים ביטחוניים הכוללים טכנולוגיה ישראלית מתקדמת.

נשיא התאחדות התעשיינים, ד"ר רון תומר, אמר כי "ברגע ששמענו על ההחלטה הנוראית לבטל את ההשתתפות של ישראלים בתערוכת יורוסאטורי בפריז, היה לנו ברור כי אנחנו חייבים לפעול בכל האמצעים הציבוריים והמשפטיים שעומדים לרשותנו בכדי לעצור את ההחלטה. לא ייתכן כי בשנת 2024, יותר מ-80 שנה אחרי תום מלחמת העולם השנייה, שבה הבטחנו לעצמנו כעם היהודי כי- 'לעולם לא עוד', תתקבל החלטה אנטי ישראלית שמהווה כניעה בוטה של הממשל הצרפתי, מדינה שהייתה ועדיין ידידותית לישראל, לארגונים פרו-פלסטינים ומערערת עד היסוד את הערכים המערביים של זכויות הפרט, חופש התנועה וכבוד האדם. שנשמע דיווחים של ישראלים ויהודים בצרפת, שכוחות הביטחון של התערוכה מונעים מהם כניסה למתחם אך ורק כי הם ישראלים או מייצגים תעשיות ישראליות. שיכסו תוצרת ישראלית רק כי מישראל. זו התנהלות אנטי ישראלית שהופכת את הבטן לכל יהודי וישראלי, שמזכירה תקופות קשות מהעבר.

"גם אם ממשלת צרפת לא התכוונה להתדרדרות המצב שנגרם בעיקבות החלטת בית המשפט שם הרי ההחלטה המקורית הייתה שגויה וחבל שנעשתה והציתה את שרשרת האירועים. ע״כ אנו רואים בהגשת העתירות את קיום החובה המוסרית שלנו להיאבק במדיניות האנטי ישראלית. הדרך היחידה היא מאבק, משולב בשיח ומאמצים דיפלומטים עד שכל המגבלות על ישראלים בצרפת ובתערוכה בפרט, יבוטלו לחלוטין וגם יהיה ברור שצעד כזה אסור שיחזור".