ראש ממשלת קטר: חמאס צריך למצוא 40 חטופים נוספים המפוזרים בעזה

בריאיון לעיתון הבריטי "פייננשל טיימס", השייח מוחמד בן ג'אסם אאל ת'אני אמר כי הפסקת האש השברירית תוכל להימשך ברצועה אם חמאס ינצל את הזמן לאיתור חטופים נוספים שלא מוחזקים על ידו. עוד הוסיף כי במידה ודברים יתקדמו "בכיוון הנכון" - ניתן יהיה להיכנס למשא ומתן בנוגע לשחרורם של חטופים בקטגוריות שטרם דנו בהן

ראש ממשלת קטר מוחמד בן עבד א-רחמן אאל ת'אני
ראש ממשלת קטר מוחמד בן עבד א-רחמן אאל ת'אני | צילום: רויטרס

בריאיון שהעניק היום (שני) לעיתון הכלכלי הבריטי "פייננשיאל טיימס", ראש ממשלת קטר מוחמד בן ג'אסם אאל ת'אני אמר כי הפסקת האש ברצועת עזה תוכל להימשך - במידה וחמאס ינצלו את זמן ההפוגה כדי לאתר חטופים נוספים. לדברי אאל ת'אני, חמאס יצטרך להראות הוכחות לכך שנמצאו חטופים נוספים וכי הוא מסוגל להביא לשחרורם.

ראש הממשלה הקטרי הבהיר כי שחרור חטופים נוספים הוא הגורם היחיד שיאפשר הארכה של הפסקת האש מצד ישראל. "מנקודת המבט שלנו, אנחנו רוצים לראות את עצירת המלחמה בשביל למצוא דרכים שבהן יהיה ניתן להתייחס לחששות של ישראל, אך עד עתה כל הסכמה למשא ומתן בנוגע להספקת אש או הפוגה בלחימה קשורה לסוגיית החטופים", הוסיף.

במהלך הריאיון, אאל ת'אני התייחס לאפשרות כי יחלו דיונים בנוגע לשחרורם של חטופים נוספים שאינם ילדים ונשים: "אם דברים ילכו בכיוון הנכון, נוכל להתחיל במגעים למשא ומתן בנוגע לשחרורם של חטופים בקטגוריות נוספות".

ראש ממשלת קטר מוחמד בן עבד א-רחמן אאל ת'אני
ראש ממשלת קטר מוחמד בן עבד א-רחמן אאל ת'אני | צילום: רויטרס

לסיוo הוסיף ראש ממשלת קטר שלא ידוע לו כמה חטופים נוספים חמאס יוכלו לאתר, אך הוא הדגיש כי אחת המטרות של הפסקת האש היא להעניק לארגון הטרור זמן כדי שיוכל לבצע חיפושים נרחבים אחר האנשים החסרים שלא מוחזקים על ידו.