ארה"ב: "עובדים על הצעה לעסקה כוללת; ביידן מעורב בכך אישית"

ברקע הדיוחים על כך שבוושינגטון עובדים על "הצעה אחרונה" לעסקת חטופים והסכם הפסקת אש בעזה - אמר בכיר הבית הלבן ג'ון קירבי כי ממשל ביידן "עובד על הצעה כוללת", וכי נשיא ארה"ב "מעורב בכך אישית". גורם בכיר ל-CNN: "דברי נתניהו על פילדלפי טרפדו הכול"

זמן צפייה: 01:53

דובר המועצה לביטחון לאומי בבית הלבן, ג'ון קירבי, אמר הערב (שלישי) כי בוושינגטון עובדים על "הצעה כוללת לעסקה שתביא לשחרור החטופים שנותרו בשבי, ולהפסקת אש בעזה". לדבריו, נשיא ארה"ב ג'ו ביידן "מעורב בכך אישית". הוא הוסיף כי "חמאס אחראי לרצח ששת החטופים שגופותיהם הושבו מרצועת עזה".

הבוקר אמר בכיר המעורה בפרטי המגעים ל-CNN כי דבריו של ראש הממשלה בנימין נתניהו אמש טרפו את הקלפים, ופגעו משמעותית בהתקדמות המסוימת שהושגה - במקביל לביקורו אתמול של ראש המוסד דדי ברנע בקטר: "טרפד הכול בנאום אחד".

ג'ון קירבי, דובר המועצה לביטחון לאומי בבית הלבן
ג'ון קירבי, דובר המועצה לביטחון לאומי בבית הלבן | צילום: רויטרס

במקביל, נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן התייחס פעם נוספת למאמציו להביא לעסקה, לאחר שהשיב אתמול במילה אחד, "לא", כאשר נשאל האם נתניהו עושה מספיק. "אנחנו עדיין מקיימים מו"מ", אמר הנשיא, אך הבהיר: "לא עם נתניהו, אלא עם עמיתיינו ממצרים ומקטר". כשנשאל האם ישוחח עם נתניהו בשלב מסוים - השיב ביידן: "בסופו של דבר".

רה"מ בנימין נתניהו במסיבת העיתונאים
רה"מ בנימין נתניהו במסיבת העיתונאים | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

בנאומו אמש, ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי הוא "מבקש מהמשפחות סליחה שלא הצלחנו להשיב את החטופים בחיים. חמאס ישלם מחיר כבד. לא נעבור לסדר היום על הטבח. מרגיש צער עמוק על רצח החטופים - אבל זה לא קרה בגלל ההחלטה להישאר בציר פילדלפי". הוא הציג מפה והסביר את חשיבות הישארות צה"ל בציר - ואמר כי "ציר הרשע צריך אותו, לכן אנחנו צריכים לשלוט בו. ברגע שנצא משם, לא יישאר שום מחסום שיבלום החדרת נשק לחמאס - והכול במימון איראני".