ללא הפסקת הלחימה: ההצעה הישראלית החדשה לעסקת חטופים

פרסום ראשון: לאחר קיפאון של יותר משבועיים במגעים, האלוף ניצן אלון הציג בישיבת הקבינט הצעה חדשה לעסקהם שגיבשה מערכת הביטחון. עד כה לא ידועים פרטים רבים על ההצעה, אך בניגוד לדרישה עליה התעקש חמאס בעבר - היא אינה כוללת את הפסקת הלחימה בעזה

זמן צפייה: 01:41

פרסום ראשון: לאחר יותר משבועיים של קיפאון במגעים, מערכת הביטחון מנסה לייצר ניסיון נוסף להתניע מחדש את המו"מ עם הצעה חדשה שמתגבשת, כך פורסם הערב (רביעי) במהדורה המרכזית. את ההצעה הקונקרטית הציג בכינוס הקבינט האלוף בדימ' ניצן אלון, האחראי מטעם הצבא על תחום החטופים והנעדרים.

לא ידועים הרבה פרטים על אודות ההצעה, מאחוריה עומדים כל גופי מערכת הביטחון, אך ידוע כי היא לא כוללת בתוכה הבטחה ישראלית להפסקת הלחימה - נקודה עליה התעקש בעבר חמאס, באופן כזה או אחר.

האלוף במיל' ניצן אלון
האלוף במיל' ניצן אלון | צילום: יוסי זליגר, פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו מתח ביום שבת ביקורת חריפה על צוות המשא ומתן לגיבוש עסקת חטופים, במסגרת ישיבה של הצמרת הישראלית - אשר בסופה נתניהו לא העניק מנדט לחידוש המגעים עם חמאס. לפי כמה מקורות, רה"מ נזף באלוף ניצן אלון ובראש המוסד דדי ברנע בעקבות ההצעות שהציגו לו במהלך הישיבה לקידום מתווה חדש למשא ומתן. בין היתר, אמר לאלון וברנע: "ככה לא מנהלים מו"מ", ודרש: "תגיעו עם הצעה קונקרטית".

בתגובה לנזיפה, השר בני גנץ תקף את נתניהו, ואמר: "אתה כל פעם נוזף בהם ואומר ש'ככה לא מנהלים מו"מ', אז תתכבד למצוא צוות חדש שיהיה לרוחך".

רה"מ נתניהו והשר גנץ בכנסת
רה"מ נתניהו והשר גנץ בכנסת | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בתוך כך, בכיר ישראלי אמר לאחר מכן לחדשות 13 כי המגעים לעסקת חטופים נמצאים כעת במצב הקשה ביותר מאז שהחל המשא ומתן עם חמאס בחסות המתווכות. לדברי הגורם, לאחר שקבינט המלחמה אילץ את נתניהו לוותר ולהגיש הצעה חדשה, ראש הממשלה הנחה את צוות המו"מ לסרב לשחרור של 18 חטופים במסגרת השלב הראשון של עסקה, כפי שחמאס דרש.