צרפת: "העברת תרופות ל-45 חטופים - בעיצומה"; קטר: "אין הסכמות"

בניגוד להודעת השגרירות הצרפתית, לפיה החל המבצע להעברת תרופות לחטופים המוחזקים בעזה, משרד החוץ הקטרי טען כי הפרטים נמצאים בשלב המשא ומתן - וטרם הושגו הסכמות. בהודעת משרד רה"מ בנושא לא נכתב שרק חלק מהחטופים יקבלו תרופות

זמן צפייה: 01:13

שגרירות צרפת בישראל ומשרד החוץ של קטר התייחסו היום (שלישי) לנושא העברת התרופות לחטופים הישראלים המוחזקים בשבי חמאס בעזה, אך סיפקו הצהרות סותרות - שלא עמדו בקנה אחד עם דבריהם של גורמים ישראלים שהתייחסו לנושא, ובראשם ראש הממשלה בנימין נתניהו. לדברי גורמים המעורים בפרטים, צרפת ביצעה את חלקה בעסקה שבמסגרתה נדרש לזהות את רשימת התרופות, לרכוש אותן ולשלוח אותם לקטר. כעת נותר בידי השלטונות בדוחא לנהל את השיחות והמשא ומתן עם חמאס להברת התרופות בפועל לחטופים.

בהודעת מטעם השגרירות הצרפתית נמסר כי המבצע להעברת תרופות "נמצא בעיצומו", ל-45 חטופים בלבד. "בהוראת נשיא צרפת, עמנואל מקרון, הצוותים הדיפלומטיים והרפואיים של המרכז לניהול משברים במשרד לענייני אירופה והחוץ הצרפתי, גיבשו רשימה ראשונית ופיקחו על רכישת תרופות עבור 45 חטופים וכן על שילוחם לקטאר", נכתב בהודעה הצרפתית, "קטאר ניהלה לאחר מכן משא ומתן על משלוח תרופות אלה לעזה, בשיתוף עם הרשויות הישראליות והוועד הבינלאומי של הצלב האדום (ICRC)".

משרד החוץ הקטרי סתר את הדברים כאמור. דובר המשרד, מאג'ד אל אנסארי, אמר בהצהרה כי "מתקיים משא ומתן בנושא עם כל הצדדים", אך הדגיש: "טרם הושגה הסכמות".

ראש ממשלת קטר מוחמד בן עבד א-רחמן אאל ת'אני
ראש ממשלת קטר מוחמד בן עבד א-רחמן אאל ת'אני | צילום: רויטרס

על פי הודעת משרד ראש הממשלה שפורסמה ביום שישי האחרון, ראש המוסד דדי ברנע הוביל מהלך מול קטאר שיאפשר הכנסת תרופות לחטופים המוחזקים בשבי חמאס ברצועת עזה, כחלק ממערך הסיוע ההומניטרי של ישראל לרצועה. נתניהו חזר על הדברים, מבלי לציין  שרק חלק מהחטופים הזקוקים לכך יקבלו תרופות.