נשיא צרפת נפגש עם אוחנה: "הזהרנו את איראן שלא תתקוף בישראל"

יו"ר הכנסת נועד עם הנשיא מקרון בארמון האליזה, לפגישה שעסקה בהמשך הלחימה ברצועת עזה, בדגש על המבצע הצפוי ברפיח, סוגיית הסיוע ההומניטרי, האפשרות למערכה צבאית מול חיזבאללה בצפון ועל איומיה של איראן לפעול כנגד ישראל. אוחנה: "אסור לעולם החופשי לאפשר לאיראן לצאת מהמלחמה כפי שהיא נכנסה אליה"

זמן צפייה: 00:29

יו"ר הכנסת אמיר אוחנה נועד הערב (חמישי) עם נשיא צרפת עמנואל מקרון בארמון האליזה, לפגישה שעסקה בהמשך הלחימה ברצועת עזה, בדגש על המבצע הצפוי ברפיח, סוגיית הסיוע ההומניטרי, האפשרות למערכה צבאית מול חיזבאללה בצפון ועל איומיה של איראן לפעול כנגד ישראל. מקרון אמר לאוחנה: "הזהרנו את איראן לבל תתקוף בישראל".

אוחנה הציג בפני הנשיא מקרון את תמונת המצב העדכנית, וביקש כי ימשיך לעמוד לצידה של מדינת ישראל כפי שעמד מיד לאחר מתקפת הטרור של חמאס. אוחנה הדגיש בפני מקרון כי "אין תרחיש שבו ישראל נמנעת מלטפל בארבעת גדודי החמאס הנמצאים ברפיח, אחרת, המשמעות היא שמותירים את חמאס בעזה כדי שיוכל לבצע שוב ושוב את השבעה באוקטובר כפי שהם מצהירים. יש תכנית אופרטיבית לפינוי האוכלוסיה מהאיזור, תוך דאגה לנושאים ההומניטריים, בדיוק כפי שעשינו בצפון הרצועה עם תחילת הלחימה".

"אנו מתקרבים לרגע האמת מול איראן", אמר אוחנה למקרון, "אסור לעולם החופשי לאפשר לאיראן לצאת מהמלחמה כפי שהיא נכנסה אליה. שלטון האייתולות - המאיים גם בשעה זו ממש לתקוף את ישראל - הוא לא רק אויבה של ישראל אלא אויב העולם החופשי; כולנו חולקים את ערכי החירות - חירות לנשים, חירות ללהט"בים, חופש הביטוי גם למתנגדי הממשלה - מה מצב הזכויות והחירויות הללו באיראן? מהם הערכים ששלטון האייתולות מייצג? במזרח התיכון - מי שמייצגת את הערכים של העולם החופשי היא אך ורק מדינת ישראל. שלטון האייתולות הוא אויב ערכי החופש ואויב השלום שישראל פעלה למענו מול מדינות ערב - דבר שחמאס ניסה לעצור ב-7 באוקטובר. ספרי ההיסטוריה נכתבים בעוד אנו מדברים. העולם כולו צופה בהתנגשות הציוויליזציות המתקרבת לעברנו וברגע הזה עלינו להחליט: כיצד נרצה שמדינותינו ואנחנו נזכר בהם?".

נשיא צרפת עמנואל מקרון
נשיא צרפת עמנואל מקרון | צילום: רויטרס

באשר לנושא הסיוע ההומניטרי לרצועה אמר יו"ר הכנסת אוחנה: "אם יש רעב בעזה - הוא נמצא במנהרות אצל חטופינו. מאז תחילת המלחמה ישראל הכניסה לרצועה מאות אלפי טונות של סיוע הומניאטרי - מזון, תרופות ועוד, וזאת חרף מחאה והתנגדות של רבים בדעת הקהל הישראלית; לכן *הטענות שישראל לא מכניסה סיוע הן אבסורד. עד כה נכנסו לרצועה למעלה מ-20 אלף משאיות הנושאות 417 אלף טון של סיוע. בחלק מהמקרים חמאס שודד אותן מאזרחיו באלימות".

עוד אמר אוחנה לנשיא מקרון: "ההצעה להטיל סנקציות על ישראל כמו גם הצעת ההחלטה באו"ם להפסקת אש ללא שחרור החטופים או להכרה חד צדדית במדינה פלסטינית - משחקות לידי חמאס. סינאוור שחולל את הזוועה הגדולה ביותר לעם היהודי מאז השואה, צופה בתקשורת, מתמוגג ואומר לעצמו: 'ניצחתי. אקבל את הפסקת האש, גם בלי לשלם את מחיר שחרור החטופים'".

באשר לזירה הצפונית אמר יו"ר הכנסת: "מי שמוטרד מהאפשרות של מלחמה כוללת צריך לעשות דבר אחד - לגרום לחיזבאללה להתרחק מהגבול כדי להסיר את האיום מעל שלומם ובטחונם של תושבי הצפון. אף אזרח בצרפת לא היה מסכים לחיות תחת איום כזה- כך גם בישראל. המציאות הזו תשתנה באמצעים דיפלומטיים, צבאיים או שילוב של השניים״.