היסטוריה בצל המגעים להסכם: שר התיירות חיים כץ נחת בסעודיה

לפי הודעת משרד התיירות, השר כץ יצא עם פמלייתו לריאד במטרה לקחת חלק בכנס של ארגון התיירות של האו"ם. מדובר בביקור היסטורי ותקדימי של שר ישראלי בממלכה: "פוטנציאל לקירוב לבבות ופריחה כלכלית"

זמן צפייה: 01:14

שר התיירות חיים כץ נחת היום (שלישי) בסעודיה. מדובר בביקור היסטורי ותקדימי של שר ישראלי בממלכה. לפי הודעת משרד התיירות, השר כץ יצא עם פמלייתו לריאד "במטרה לקחת חלק בכנס של ארגון התיירות של האו"ם (UNWTO)". גם שר התקשורת שלמה קרעי וח"כ דוד ביטן צפויים לקייםביקור פומבי בסעודיה.

"כץ הינו השר הישראלי הראשון העומד בראש משלחת רשמית בסעודיה", נמסר בהודעת משרד התיירות, "בביקור, שיימשך יומיים, השר חיים כץ ישתתף במספר אירועים ודיונים מקצועיים, ויקיים פגישות עם מקביליו, בדגש על שרים מהמזרח התיכון", נמסר. "הכינוס, בהשתתפות מובילי מדיניות התיירות בעולם, נערך לציון יום התיירות הבינלאומי".

שר התיירות חיים כץ אמר: "התיירות היא גשר בין עמים. לשותפות בנושאי תיירות יש פוטנציאל לקירוב לבבות ופריחה כלכלית. אפעל ליצירת שיתופי פעולה לקידום התיירות ויחסי החוץ של ישראל. בשנה האחרונה, בהובלת שר התיירות חיים כץ, ישראל חיזקה את מעמדה בארגון התיירות של האו"ם ולאחרונה נבחרה לראשונה לתפקיד רישמי בארגון, ומובילה צוות משימה (Task Force) לעיצוב תפיסת התיירות העולמית של הארגון, לצד ספרד".

שר התיירות חיים כץ
שר התיירות חיים כץ | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ביקורו של השר כץ מגיע אחרי שלפני כשבועיים פורסם לראשונה בחדשות 13 כי אחרי מאמצים רבים, ישראל הצליחה להשיג הזמנה לאותו אירוע גם עבור שר החוץ אלי כהן והשר יואב קיש - אלא שהסעודים הערימו קשיים על הגעתם ולא סיפקו את הוויזות הנדרשות. גורמים מדיניים בכירים בירושלים אמרו כי לבקשת האמריקנים, משרד החוץ משך את ההזמנות.

ליאור גלפנד, יו"ר לשכת מארגני התיירות הנכנסת לישראל אמר על הביקור המדיני: "חיזוק ובניית קשרי תיירות עם סעודיה הוא מבורך. כבר היום הסעודים קולטים כ-20 מיליון עולי רגל בשנה שמגיעים לערים הקדושות למכה ולמדינה – והיו שמחים להמשיך לארץ הקודש ולירושלים. המזרח התיכון בדרך לפריחה כלכלית וטוב וראוי שישראל תיקח חלק במגמה זו".