גורמים בחמאס: "לא קיבלנו את המתווה"; הערכה: סיכוי קלוש לעסקה

גורמים בארגון הטרור טענו כי כלל לא קיבלו את פרטי המתווה אותו הציג הנשיא ביידן בשבוע שעבר. במקביל, הנייה המשיך להתבצר בעמדותיו, ואמר כי עסקה תתאפשר רק עם עצירה מוחלטת של הלחימה ונסיגה של כוחות צה"ל מהרצועה

זמן צפייה: 00:49

בצל הקושי בהתנעת המגעים לעסקת חטופים, גורמים בחמאס אומרים היום (רביעי) שהארגון כלל לא קיבל את הצעת המתווה הישראלי שאותו הציג נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן בשבוע שעבר, ולא יודעים על מה מדובר. בנוסף, מקורות פלסטינים טוענים שחמאס מעוניין אמנם להיכנס להליך של משא ומתן, אך לא להוט לעסקה, ולכן הסיכויים לעסקה נראים לפי שעה קלושים.

ראש הלשכה המדינית של חמאס אסמאעיל הנייה אמר היום שעסקה תתאפשר רק עם הפסקה מוחלטת של המלחמה, נסיגה מוחלטת של כוחות צה"ל מרצועת עזה, שיקום הרצועה ושחרור אסירים פלסטינים תמורת החטופים שישוחררו.

מנהיג חמאס איסמאעיל הנייה
מנהיג חמאס איסמאעיל הנייה | צילום: רויטרס

דובר משרד החוץ של קטר, מאג'ד אל-אנסרי, התייחס אתמול למתווה עסקת החטופים שהציג ביידן - ואמר כי הצעה ישראלית המשקפת את העקרונות שהוצגו על-ידי ארצות הברית התקבלה בדוחא. "ההצעה קרובה יותר לעמדות שני הצדדים", הוסיף הדובר, שעדכן כי כעת המתווכות ממתניות לתשובת ארגון הטרור. לטענת משרד החוץ הקטרי, ההצעה האמריקנית "מספקת מפת דרכים להפסקת אש קבועה ולסיום המשבר".

קודם לכן אמר בכיר בחמאס ל"אל-מיאדין" כי ארגון הטרור "לא הסכים לקבל את ההצעה שהוצגה על-ידי המתווכות". הוא הוסיף כי משלחת חמאס לא תצא לקהיר, ואמר: "אנחנו לא מעוניינים להתחיל מאפס. התנאי המרכזי - הסכמה ישראלית רשמית על המסמך הקודם, אחרת לא יהיו עוד סבבים ודיונים. הופתענו מהבקשה האמריקנית".