אופטימיות בישראל: סימנים ראשונים שחמאס יורד מתנאים מסוימים

פרסום ראשון: בכירים בישראל משמיעים אופטימיות זהירה לגבי המגעים לעסקת חטופים, וגורמים אמרו לחדשות 13 כי "אם תהיה התקדמות מול המתווכות - משלחת ישראלית תצטרף לשיחות כבר בימים הקרובים"

זמן צפייה: 05:43

פרסום ראשון: המגעים בקהיר לקראת עסקת חטופים מתחדשים, ובכירים בישראל משמיעים הערב (שלישי) אופטימיות זהירה, כאשר בכמה דיונים ביטחוניים לקראת כינוס קבינט המלחמה אמרו גורמי המקצוע כי בשעות האחרונות הגיעו אינדיקציות על התגמשות כלשהי של חמאס. גורמים בישראל אמרו הערב לחדשות 13 כי "אם תהיה התקדמות מול המתווכות בשיחות שמתקיימות במצרים - משלחת ישראלית תצא לקהיר כבר בימים הקרובים".

במקביל, הלחץ הבינלאומי על ישראל גובר, כאשר למועצת הביטחון של האו"ם שוב הובאה החלטה הקוראת להפסקת אש מיידית בעזה. בפעם השלישית מאז החלה המלחמה הטילה ארצות הברית וטו, וההצעה הזו נפלה. רה"מ נתניהו אמר הערב: "יש הרבה לחצים על ישראל להפסיק את המלחמה לפני שנשיג את מטרותיה, כולל במחיר של עסקה בכל מחיר לשחרור חטופים. אנחנו מאוד רוצים להשיג עוד שחרור, ואנחנו מוכנים גם ללכת כברת דרך, אבל אנחנו לא מוכנים לשלם כל מחיר, ואין שום לחץ שיכול לשנות את זה".

הפגנת משפחות החטופים מחוץ לבסיס הקריה בתל אביב מלחמת חרבות ברזל
הפגנת משפחות החטופים הערב מחוץ לבסיס הקריה בתל אביב | צילום: אבשלום ששוני, פלאש90

כזכור, בשבוע שעבר סירב ראש הממשלה בנימין נתניהו לשלוח נציגים ישראלים למצרים אחרי חזרתו של ראש המוסד, לאחר שטען שמדובר בשיחות סרק וכי אין על מה לדבר. בחדשות 13 כי ראש שב"כ רונן בר אמר לנתניהו שמשלחת ישראלית בקהיר תוכל לרכך את עמדת חמאס - אך נתניהו כאמור סירב. בר וגורמי המקצוע סברו שאם תגיע משלחת לקהיר - ניתן יהיה להפחית את מספר המחבלים שישראל תיאלץ לשחרר.