בריטניה במסר תקיף: "קוראים לממשלת ישראל להגיע לקונצנזוס"

לאחר תגובת הבית הלבן, הממלכה המאוחדת הייתה למדינה האירופית הראשונה שמתייחסת לביטול עילת הסבירות, וקראה "להבטיח שמערכת האיזונים והבלמים ועצמאותה של  מערכת המשפט נשמרים". בתוך כך, גלנט נפגש עם שר ההגנה האמרקני שטען: "צריך קונצנזוס רחב, השבועות הקרובים קריטיים"

זמן צפייה: 01:20

למהלכי הממשלה השלכות מדיניות שהולכות ומתעצמות, והערב (שלישי) בריטניה הפכה למדינה האירופית הראשונה שמגיבה על אישור החקיקה החד-צדדית לביטול עילת הסבירות, והביעה מורת רוח משמעותית מהחקיקה הישראלית.

"היחסים בין בריטניה לישראל היו מאז ומתמיד מבוססים על ערכים דמוקרטיים משותפים", נמסר, "למרות שהעניינים החוקתיים בישראל הם עניינם של הישראלים, אנחנו קוראים לממשלת ישראל להגיע לקונצנזוס, להימנע מפילוג ולהבטיח שמערכת האיזונים והבלמים ועצמאותה של  מערכת המשפט נשמרים".

ההודעה הבריטית מגיעה בעקבות הודעת הבית הלבן אמש. הממשל האמריקני לא הסתפק רק בדרישה להגעה להסכמות רחבות בעניין החקיקה, אלא דרש מהרשויות וגורמי אכיפת החוק לתת למוחים להמשיך ולהפגין, ולא לעצרו בעדם.

Whatsapp Image 2023 07 05 At 0
הבית הלבן | צילום: רויטרס

בתוך כך, הערב התקיימה שיחת טלפון בין שר הביטחון יואב גלנט לבין עמיתו שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין, שאמר לשר: "צריך קונצנזוס רחב, זה דבר הכרחי בדמוקרטיה יציבה. השבועות הקרובים קריטיים".

מלשכת השר נמסר עוד כי השניים שוחחו על פעילות צה"ל בג'נין, כשהשר גלנט אמר כי מבחינת מערכת הביטחון, רשות פלסטינית מתפקדת המבצעת את המשימות בשטחה היא אינטרס ביטחוני ישראלי. עם זאת, הדגיש כי בכל מקום בו הרשות לא תשלוט, צה"ל ימשיך לפעול בכל זמן.