מחר: ביידן יגיע לישראל ויקיים פסגה בירדן; גם מקרון בדרך

ביידן יגיע מחר לישראל, וייפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ובכירים נוספים. בלינקן: "ישראל וארה"ב הסכימו לגבש תוכנית להעברת סיוע לרצועת עזה". גם מקרון הודיע שיגיע לביקור בישראל - אם כי לא נקב בתאריך מדויק. דיווח: ביידן ייפגש מחר בעמאן עם מלך ירדן, נשיא מצרים ויו"ר הרשות הפלסטינית

זמן צפייה: 03:15

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן יגיע מחר (רביעי) לישראל. כך אישר הלילה הבית הלבן. ביידן ייפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ובכירים נוספים. הנשיא האמריקני צפוי לנחות בנמל התעופה ב-10:00 ולקיים פגישות בתל אביב עד 15:00. לפי שעה מתוכננות לו פגישות בישראל בלבד. כמו כן, ביידן צפוי לבקר גם בירדן - שם הוא ייפגש בעמאן עם המלך עבדאללה השני, נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי ויו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן. גם נשיא צרפת עמנואל מקרון הודיע כי יגיע לביקור בישראל - אך לא נקב בתאריך.

לפנות בוקר אמר מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן כי "ארה"ב וישראל הסכימו לגבש תוכנית להעברת סיוע לרצועת עזה" - זאת לאחר שבכירים ישראלים הזהירו כי הלחץ האמריקני להימנע ממשבר הומניטרי ברצועת עזה גובר באופן משמעותי על ישראל, כפי שדווח אתמול במהדורה המרכזית.

בנוסף, בלינקן הדגיש כי נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ימשיך את שיתוף הפעולה עם גורמים בישראל לשם שחרור בני הערובה משבי חמאס, וציין כי אם חמאס ימנע את הגעת הסיוע הומניטרי לאזרחים בעזה, ארה"ב תפעל כדי למנוע מסיוע דומה להגיע שוב לרצועה.

לפי בלינקן, "הנשיא ביידן ידגיש שוב את המסר הברור שלנו לכל ארגון טרור או מדינה, שינסו לנצל את המשבר הזה כדי לתקוף את ישראל: אל תעזו. לשם כך, הוא פרס שתי קבוצות נושאות מטוסים ונכסים צבאיים אחרים באזור. הנשיא ימשיך את התיאום ההדוק עם ישראל כדי להבטיח את שחרור בני הערובה.

Secretary Of State Antony Blinken Delivers Remarks On The Trafficking In Persons Report In Washington
מזכיר המדינה אנתוני בלינקן | צילום: רויטרס

ברקע הביקורים של בלינקן וביידן בישראל, מפקד פיקוד המרכז של ארצות הברית, גנרל מייקל קורילה, הגיע לישראל. הגנרל האמריקני הבכיר המפקח על הכוחות האמריקנים במזרח התיכון אמר כי הוא מקווה  להבטיח כי לצבא יש את מה שדרוש כדי לנהל מלחמה נגד חמאס.

הגעתו של גנרל קורילה לישראל היא האחרונה בשורת ביקורים של בכירים אמריקנים לישראל לקראת הכניסה הקרקעית הצפויה של צה"ל לרצועת עזה, ומגיעה יום לפני ביקורו המתוכנן של ביידן בארץ.