רה"מ למשפחות: "לא בטוח שתהיה עסקה, לא נצא מפילדלפי ונצרים"

משפחות מפורום "הגבורה" ו"התקווה" אמרו בתום פגישה עם ראש הממשלה כי נתניהו אמר להן ש"בשום מצב ישראל לא תצא מציר פילדלפי וממסדרון נצרים - למרות הלחצים האדירים לעשות זאת". מטה המשפחות: "ממשלת ישראלת נוטשת אותם סופית"

זמן צפייה: 02:58

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום (שלישי) עם משפחות שכולות מ"פורום הגבורה" ומשפחות חטופים מ"פורום התקווה" במשרד ראש הממשלה בירושלים. המשפחות מסרו עם תום הפגישה כי נתניהו אמר כי הוא "לא בטוח שתהיה עסקה, אבל אם תהיה עסקה - העסקה תהיה כזאת ששומרת על האינטרסים שאני חוזר עליהם עוד ועוד, שהם שמירה על הנכסים האסטרטגים של ישראל. הדרישה של עוד שיש משא ומתן, גם בעתיד - דרישה שבלתי מקובלת, גם אם תהיה עסקה, מיד אחרי 42 ימים, נחזור ללחימה מיד, עד לחיסול החמאס, גם תוך כדי מו"מ על הפעימות הבאות".

"ישראל לא תצא, בשום מצב, מציר פילדלפי וממסדרון נצרים למרות הלחצים אדירים לעשות את זה. הלחץ הצבאי ימשך במלוא העוצמה, זה הדבר היחידי שגורם לחמאס לרדת מהדרישות הבלתי סבירות שלו", אמר נתניהו. על המבצע לשחרור גופות החטופים הוא אמר: "אנו עובדים על מבצעים אלו ונוספים כל העת, אני לא יכול לפרט".

נתניהו בפגישה עם המשפחות
נתניהו בפגישה עם המשפחות | צילום: מעיין טואף, לע"מ

"הדבר הראשון - לחסל את החמאס ולהשיג ניצחון", אמר נתניהו בפתח הפגישה, "אנחנו מתקרבים לזה צעד אחר צעד. אם לפני שלושה חודשים, לפני שנכנסנו לרפיח, אמרו שאין מה לעשות - יש הרבה מה לעשות. בינתיים, סיכלנו את דף וגם מפקדים אחרים. תפסנו את ציר פילדלפי, תפסנו את מעבר רפיח. אנחנו עם כל הכח כדי לפרק את שלטון החמאס ולחסל את היכולת הצבאית שלהם, וזה מתקדם".

עוד הוא הוסיף: "הדבר השני - אנחנו במקביל עושים מאמץ להחזיר את החטופים, בתנאים שיאפשרו את מקסום מספר החטופים המשוחררים בשלב הראשון של העסקה. אני אומר את זה בצורה ברורה - זה יעד שאני הצבתי. אבל הדבר הנוסף הוא לשמר את הנכסים הביטחוניים האסטרטגיים שלנו מול לחצים גדולים מבית ומבחוץ, ואנחנו עומדים בזה".

מפגינים למען שחרור החטופים בתל אביב
מפגינים למען שחרור החטופים בתל אביב | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

ממטה משפחות החטופים נמסר כי "דבריו של ראש הממשלה מהווים הלכה למעשה טרפוד עסקת החטופים. נתניהו לא הפנים שהפקרת החטופים מביאה להירצחם בשבי. הם לא רק סובלים, הם גם מתים. אין שום תקווה ושום גבורה בעמידה 'איתנה' שתביא להמשך מותם של כל החטופים. ממשלת ישראל הפקירה את החטופים בב-7 באוקטובר וכעת נוטשת אותם סופית".

נתניהו ובלינקן
נתניהו ובלינקן | צילום: חיים צח, לע"מ

בתוך כך, מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן מפעיל לחץ על ראש הממשלה בנימין נתניהו להסכים לעסקה, וערך אתמול סבב פגישות עם שר הביטחון יואב גלנט, הרמטכ"ל הרצי הלוי והנשיא יצחק הרצוג. בהצהרה שנשא אמש, אמר בלינקן כי בפגישתו עם ראש הממשלה, נתניהו הכיר בהצעה האמריקנית שהוצגה בפסגה בקטר: "הצעד החשוב הבא הוא הסכמת חמאס, ואחר כך הסכם על דרך יישום המתווה".

בנוסף, מזכיר המדינה האמריקני הדגיש בהצהרתו כי "נתניהו התחייב לשלוח את המשלחת הישראלית פעם נוספת לקטר או מצרים על מנת להמשיך את תהליך המשא ומתן". הוא הוסיף: "אנחנו מצפים לתגובה חיובית של חמאס באשר ליישום ההסכמות".

לאחר הפגישה, מלשכת ראש הממשלה נמסר כי נתניהו "חזר על מחויבותה של ישראל להצעה האמריקנית העדכנית שהוצגה בעניין שחרור החטופים - הלוקחת בחשבון את הצרכים הביטחוניים של ישראל, שעליהם הוא עומד בתוקף".