"קריאה לישראלים לצאת באופן מיידי": בנט הודיע על החמרת אזהרת המסע לאוקראינה

בתום הערכת מצב סוכם על מספר צעדים להיערכות הממשלה מול המתיחות הגוברת בין רוסיה לאוקראינה. נידונה האפשרות לפינוי אזרחים וייבחן תיגבור של הטיסות האזרחיות

זמן צפייה: 07:52

בתום הערכת מצב שערך הערב (שבת), ראש הממשלה נפתלי בנט הודיע על אזהרת מסע לאוקראינה לישראלים, וקרא לישראלים לצאת באופן מיידי מהאזור. בנוסף, בשיחה נידונה ההיערכות לפינוי אזרחים מאוקראינה, וייבחן תיגבור של הטיסות האזרחיות.

לפני כן קיים שר הביטחון בני גנץ התייעצויות ביטחוניות בנוגע למצב באוקראינה. בהמשך להתפתחויות, גנץ הנחה את צה"ל להיערך לאפשרות שיידרש סיוע בהבאת ישראלים לארץ, בהתאם לתרחישים והערכות המצב.

מוקדם יותר היום שוחחו נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ונשיא צרפת עמנואל מקרון בטלפון על המשבר באוקראינה והחשש מפני פלישה רוסית. מקרון אמר לפוטין כי ההסלמה והמתיחות לא מאפשרת דיאלוג. הנשיא הרוסי טען כי השמועות על פלישה הן בגדר ספקולציה פרובוקטיבית. לפי הודעת ארמון האליזה, השיחה נמשכה כ-90 דקות.

לאחר מכן גם נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן שוחח עם הנשיא הרוסי. כשברקע מדינות המערב הזהירו שמלחמה באוקראינה עלולה להתלקח בכל רגע. אמש הזהירה ארצות הברית מפני "האפשרות הברורה מאוד" של פלישה רוסית לאוקראינה בימים הקרובים, והורתה לכל האמריקנים שנותרו במדינה לעזוב ב-48 השעות הקרובות.

בינתיים באוקראינה, אלפים הפגינו בבירה קייב בעצרת למען אחדות העם ונגד פלישה זרה. הם צעדו ברחובות הבירה, הניפו את דגלי הלאום ושרו "תהילה לאוקראינה". שלטים הונפו באוויר שקראו "האוקראינים יתנגדו" ו"פולשים חייבים למות".