מחדל הסברתי: בלשכת רה"מ אין דובר בשפה האנגלית

חודשים לאחר הבחירות כתבים זרים עדיין לא יכולים לפנות אל לשכת ראש הממשלה - מכיוון שעוד לא מונה דובר בשפה האנגלית. עיתונאים אינם יכולים לקבל תגובה ולעיתים מקבלים עדכונים בעברית ונאלצים לתרגם אותם בעצמם

זמן צפייה: 02:24

חודשים לאחר הבחירות, בלשכת ראש הממשלה עדיין לא מינו דובר בשפה האנגלית - כך פורסם הערב (שבת) לראשונה בחדשות 13. עיתונאים מהתקשורת הזרה אינם מקבלים עדכונים חשובים ואין להם דובר אליו הם יכולים לפנות לצורך קבלת תגובה בנושאים שונים. בלשכה אמרו כי דובר ימונה בזמן הקרוב.

בתקשורת הזרה פעמים רבות לא מקבלים עדכונים חשובים בשל היעדר הדוברות ולעיתים מקבלים הודעות בעברית ומנסים לתרגם אותם בעצמם. רבים מהם מנסים להשיג תגובות לדברים שונים ופונים לנציגים דוברי אנגלית בלשכה במטרה שיסייעו להם.

ישראל נמצאת לאחרונה בכותרות בעולם כולו וללא דובר אין מי שיעביר את עמדת המדינה בנושאים שונים. העניין אינו נוגע רק לחקיקת המהפכה המשפטית אלא גם לדיווחים על פעולות טרור שאינם מתוקשרים היטב.

בנימין נתניהו בלשכת ראש הממשלה
בנימין נתניהו בלשכת ראש הממשלה

במקביל, בעת ביקורו של שר האוצר בצלאל סמוטריץ' בארצות הברית, ולאחר שכמעט אף גורם רשמי לא נפגש איתו, היה השר ארחאי על תקרית מביכה בשגרירות ישראל. השר היה ככל הנראה נחוש להוציא תמונה משמעותית מהמפגש עם שגריר ישראל בארצות הברית מיכאל הרצוג.

סמוטריץ' העלה את התמונה לרשתות החברתיות - אלא שהוא עבר על הנהלים של אחת השגרירויות הכי רגישות של ישראל בעולם ושם גילו שתמונה מתוך השגרירות הופצה מבלי שהם ידעו על כך. הדבר עורר זעם ומבוכה.