השר כהן נפגש עם שרת החוץ של לוב: "צעד ראשון בקשר בין המדינות"

בפגישה ראשונה אי פעם בין שרי החוץ של שתי המדינות, השניים דנו בין היתר באפשרות לשיתוף פעולה וסיוע ישראלי בנושאים הומניטריים. השר כהן מסר: "אנחנו פועלים מול שורה של מדינות במזרח התיכון, באפריקה ובאסיה במטרה להרחיב את מעגל השלום והנורמליזציה של ישראל"

השר אלי כהן ושרת החוץ של לוב, נג'לא אלמנקוש
השר אלי כהן ושרת החוץ של לוב, נג'לא אלמנקוש | צילום: משרד החוץ

שר החוץ אלי כהן נפגש בשבוע שעבר באיטליה עם שרת החוץ של לוב, נג'לא אלמנקוש, כך הותר היום (ראשון) לפרסום. זו פגישה ראשונה אי פעם בין שרי החוץ של שתי המדינות, במטרה לבחון אפשרויות לשיתופי פעולה וקשר בין המדינות ושימור מורשת יהדות לוב.

מלשכת השר נמסר כי בפגישה דנו השרים בקשרים ההיסטוריים בין העמים, המורשת של יהודי לוב, ובאפשרות לשיתוף פעולה בין המדינות וסיוע ישראלי בנושאים הומניטריים, חקלאות, ניהול מים ועוד.

שר החוץ כהן מסר: "הפגישה ההסטורית עם שרת החוץ של לוב, נג׳לא אלמנקוש, היא צעד ראשון בקשר בין ישראל ללוב. גודלה ומיקומה האסטרטגי של לוב מעניקים לקשרים איתה חשיבות עצומה ופוטנציאל עצום עבור מדינת ישראל. דיברתי עם שרת החוץ על הפוטנציאל הרב לשתי המדינות מהיחסים בינהן, וכן את החשיבות לשימור מורשת יהדות לוב הכולל שיפוץ בתי כנסת ובתי קברות יהודים במדינה".

"אני מודה לשר החוץ האיטלקי, אנטוניו טאיאני, על אירוח הפגישה ההסטורית ברומא", הוסיף השר כהן, "אנחנו פועלים מול שורה של מדינות במזרח התיכון, באפריקה ובאסיה במטרה להרחיב את מעגל השלום והנורמליזציה של ישראל".

שר החוץ אלי כהן
שר החוץ אלי כהן | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

השרה אלמנקוש, בת 50, נולדה בוויילס שבבריטניה וחזרה עם משפחתה לבנגאזי בגיל 6. בזירה הפוליטית הלובית היא החלה לפעול לאחר הדחת הנשיא קדאפי בשנת 2011, והיא האישה הראשונה שמכהנת בתפקיד שרת החוץ של לוב.