לפיד: "אסור להסכים לגרעין סעודי, זה מסוכן וחסר אחריות"

שעות אחרי הדיווח ב"וול סטריט ג'ורנל" שלפיו נתניהו הנחה את גורמי המקצוע במערכת הביטחון לבחון פשרה שתאפשר לסעודיה להעשיר אורניום בשטחה - אמר ראש האופוזיציה: "נורמליזציה היא דבר מבורך, אך לא במחיר של מרוץ חימוש גרעיני במזרח התיכון"

זמן צפייה: 11:22

ראש האופוזיציה יאיר לפיד התייחס אחר הצהריים (חמישי) לדיווח ב"וול סטריט ג'ורנל" שלפיו ראש הממשלה בנימין נתניהו הנחה את גורמי המקצוע במערכת הביטחון לבחון פשרה שתאפשר לסעודיה להעשיר אורניום בשטחה. "הסכם נורמליזציה עם סעודיה הוא דבר מבורך", אמר לפיד, "אך לא במחיר של מתן אפשרות לסעודים לפתח נשק גרעיני. לא במחיר של מרוץ חימוש גרעיני בכל המזרח התיכון".

לפיד אמר עוד כי "יורש העצר הסעודי כבר דיבר אתמול על האפשרות שלסעודיה יהיה נשק גרעיני. כל חייו נתניהו נלחם בדיוק נגד מהלכים כאלה. אלה יסודות האיסטרטגיה הגרעינית שלנו. דמוקרטיות חזקות לא מפקירות את האינטרסים הבטחוניים שלהן בשביל פוליטיקה. זה מסוכן וזה חסר אחריות. לישראל אסור להסכים לשום סוג של העשרת אורניום בסעודיה".

ג'ו ביידן ובנימין נתניהו בפגישה מדינית בניו יורק
הנשיא ביידן ורה''מ נתניהו בפתח הפגישה | צילום: רויטרס

על פי הדיווח בעיתון האמריקני ראש הממשלה נתניהו הורה לגורמי המקצוע במערכת הביטחון בישראל לבחון פשרה מול וושינגטון, שתאפשר לסעודיה להעשיר אורניום בשטחה - ובכך תהפוך למדינה השנייה במזרח התיכון שתעשה זאת.

הדיווח הגיע עשות לאחר מספר שעות שעברו מפגישת נתניהו-ביידן בניו יורק ולאחר שיורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן אמר בריאיון לרשת "פוקס" כי "אם לאיראן יהיה נשק גרעיני - גם אנחנו ניאלץ להשיג אותו".