גורם מצרי: "עליית בן גביר להר הבית תשפיע על היחסים עימנו"

מקור מצרי עלום שם אמר לעיתון הסעודי "א-שרק אל-אווסאט" כי עלייתו להר הבית של השר לביטחון לאומי בשבוע שעבר "תשפיע על היחסים עם מצרים וירדן", זאת מכיוון שבמצרים מגדירים את המהלך ככזה שאושר על ידי רה"מ נתניהו

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר בהר הבית
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר בהר הבית. תמונת ארכיון | צילום: מנהלת הר הבית

מקור מצרי עלום שם, "המאורע בפרטי היחסים עם ישראל", אמר הבוקר (שני) לעיתון הסעודי "א-שרק אל-אווסאט" היוצא לאור בלונדון, כי עלייתו להר הבית של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר בשבוע שעבר, "תשפיע על היחסים עם מצרים וירדן" בכל הנוגע לסוגיה הפלסטינית. זאת, מכיוון שבמצרים מגדירים את המהלך ככזה שאושר על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו.

"מצרים מתייחסת לממשלה בישראל כאל שתי ממשלות שונות: את הראשונה מוביל הימין הקיצוני והשנייה - בהובלתו של נתניהו. הסתערותו של בן גביר על מסגד אל-אקצה הייתה ניסיון של הימין הקיצוני לבחון את הדופק בעניין יישום התוכניות שלהם במקומות הקדושים לאסלאם בירושלים", הוסיף הגורם.

נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי ויו''ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן
סלע המחלוקת בין ישראל ומצרים - הסוגיה הפלסטינית. הנשיא א-סיסי ויו''ר הרשות אבו מאזן | צילום: סוכנות הידיעות הפלסטינית ''ופא''

עם זאת, הגורם הדגיש כי הדבר לא יביא למתיחות גדולה או קשיים ביחסים הבילטרליים שבין ישראל ומצרים, ואף ציין כי במצרים השכילו להבדיל ביחסי המדינות בכל הנוגע לסוגיה הפלסטינית, ויחסיהן סביב נושאים אחרים כדוגמת "הסכם QIZ" והסכם יצוא הגז לאירופה עליהן חתומות.

כזכור, ביקורו של השר לביטחון לאומי בהר הבית בשבוע שעבר, שנמשך 13 דקות בלבד, עורר סערה במזרח התיכון ו"זכה" לתגובות רבות, בין היתר ממדינות ערביות כמו מצרים, ירדן, איחוד האמירויות, סעודיה וקטר וגם מצידן של ארה"ב, צרפת, בריטניה, האיחוד האירופי, טורקיה ועוד. לא זו בלבד, בערב יום שלישי, יום עלייתו של השר להר הבית, דובר צה"ל אישר כי שוגרה רקטה מרצועת עזה שנפלה בשטח הרצועה. זאת, על רקע איומי ארגוני הטרור ב"תגובה".