לפני הקשחת העמדות: מצרים או סעודיה היו אמורות להציג את המתווה

לאחר חשיפת חדשות 13 אודות המתווה ישראלי לעסקת חטופים שעיכב רה"מ נתניהו, בגלי צה"ל פורסם מי שאמור היה להציג את המתווה שישראל גיבשה היו מצרים או סעודיה. הקשחת העמדות של נתניהו ברגע האחרון עיכבה את המהלך

זמן צפייה: 01:09

לאחר חשיפת חדשות 13 אמש אודות הקשחת העמדות של ראש הממשלה בנימין נתניהו שמנעה את קידום המתווה הישראלי לשעסקת חטופים, העיתנואי יניר קוזין סיפק הבוקר (חמישי) בגלי צה"ל פרטים חדשים אודות המתווה שישראל גיבשה, ולפיהם מי שאמור היה להציג את המתווה שישראל גיבשה היו מצרים או סעודיה.

כזכור, אתמול נחשף במהדורה המרכזית כי הצמרת המדינית בישראל החליטה בימים האחרונים לקדם עקרונות למשא ומתן חדש ויזום, שיכול היה להוביל בסוף לעסקת חטופים. המשא ומתן צפוי היה להיות מקודם באמצעות מתווך, וכעת מתברר כי מדובר היה במתווך מצרי או סעודי, אך ראש הממשלה נתניהו עיכב והקשיח את העקרונות כפי שסוכמו, מה שייתר את המהלך.

בסוף הדיונים האלה הגיעו בצמרת המדינית לעקרונות מסוימים שינחו את המשא ומתן, שבהמשך כאמור יכול היה להוביל לעסקת חטופים - אך ימים ספורים לאחר מכן, כאמור, עיכב נתניהו את המתווה כשהקשיח את העקרונות מבלי לתאם את המהלך עם שרי קבינט המלחמה, בני גנץ וגדי איזנקוט.

בנימין נתניהו
בנימין נתניהו | צילום: רויטרס

בקבינט המלחמה גילו על כך בהמשך, חלק מהשרים אף התעמתו עם נתניהו בנושא והביעו בפניו את זעמם. גורמים בממשלה אמרו לחדשות 13 כי "נתניהו ממסמס קידום של עסקת חטופים". מנגד, גורמים מדיניים אמרו כי בירושלים "עדיין עובדים על מתווה ישראלי", וכי המהלך "לא נעצר".

מלשכת ראש הממשלה נמסר כי "העיקרון שחמאס דרש ושראש הממשלה נתניהו דחה על הסף זו הדרישה של החמאס לסיים את המלחמה".