ביקור הבכירים הישראלים במצרים - לקידום פתרונות הומניטריים בעזה

פרסום ראשון: מתאם פעולות הממשלה בשטחים ובכירים נוספים במערכת הביטחון ביקרו בימים האחרונים במצרים, על מנת לקדם פתרונות הומניטריים מיידים ודחופים עבור אזרחי רצועת עזה. מצרים הבהירה שהיא לא מתכוונת לקלוט פליטים בשטחה - ובישראל מנסים לוודא מה מצרים כן תוכל לאפשר

זמן צפייה: 01:17

פרסום ראשון: מתאם פעולות הממשלה בשטחים, האלוף רסאן עליאן, ביקר בימים האחרונים במצרים יחד עם בכירים נוספים במערכת הביטחון, על מנת לקדם פתרונות הומניטריים מיידים ודחופים עבור אזרחי רצועת עזה, כך פורסם הערב (רביעי) לראשונה במהדורה המרכזית.

הביקור התקיים השבוע, כאשר מצרים הבהירה שהיא לא מתכוונת לקלוט פליטים בשטחה, ובישראל מנסים לוודא מה מצרים כן תוכל לאפשר, מעבר להקמת בית חולים שדה. כזכור, בין ישראל למצרים שוררת מתיחות מאז מתחילת המלחמה, סביב סוגיית המודיעין וההתרעות לפני מתקפת הפתע של חמאס בשבת השחורה.

אלוף-משנה רסאן עליאן
מתאם הפעולות בשטחים, אלוף רסאן עליאן | צילום: דובר צה"ל

הערב גם פורסם במהדורה המרכזית כי נבחנת האפשרות להוציא לאירופה חולים עזתיים ברכבת אווירית מהרצועה, יוזמה אשר מובלת על-ידי מנהיגים באירופה ומתואמת עם ישראל. מבחינתה של ישראל היא תאפשר את המהלך, ובמובנים מסוימים ניתן לומר כי ישראל דוחפת למהלכים מהסוג הזה, גם אם לא שותפה פעילה בהם. גורם בכיר אמר הערב לחדשות 13 כי "הוצאת הפצועים מבתי החולים תאפשר לנו לפעול באופן טוב יותר וממוקד יותר".