אחרי הפרסום בחדשות 13: דיון בממשלה על קליטת יהודים מרוסיה

בישיבת הממשלה הקרובה תידון תוכנית רחבה בהיקף של 90 מיליון ש"ח לקליטתם של זכאי שבות. בהודעה משותפת לשר האוצר ליברמן ושרת הקליטה תמנו-שטה נמסר כי "עקב התפתחויות האחרונות מגיעים בימים אלו אלפי מועמדי עלייה, זכאי חוק שבות המעוניינים להסדיר את מעמדם בישראל כעולים חדשים"

תור של מכוניות בגבול רוסיה פינלנד, גברים מועמדים לגיוס בורחים מהמדינה
תור של מכוניות בגבול רוסיה פינלנד, גברים מועמדים לגיוס בורחים מהמדינה | צילום: רויטרס

כפי שפורסם בחדשות 13 בשבוע שעבר, גורמי ממשלה, ארגון "נתיב" ואנשי הסוכנות היהודית התכנסו לדיון חירום בנושא העלאת בזק של יהודים מרוסיה. בעקבות זאת, בישיבת הממשלה הקרובה תידון תוכנית רחבה בהיקף של 90 מיליון ש"ח לקליטתם של היהודים וזכאי שבות המגיעים מרוסיה למדינת ישראל.

בהודעה משותפת לשרי האוצר והקליטה אביגדור ליברמן ופנינה תמנו-שטה, סוכם כי "עקב התפתחויות האחרונות ברוסיה מגיעים בימים אלו אלפי מועמדי עלייה, זכאי חוק שבות המעוניינים להסדיר את מעמדם בישראל כעולים חדשים. לפי ההצעה שמביאים השרים, עד לבירור זכאותם לעלייה מתוקף חוק השבות, אותם אנשים יקבלו באופן זמני את כלל הזכויות להם זכאים העולים לרבות סל קליטה ודמי קיום, זאת על בסיס ניסיון גלי העלייה הקודמים במהלכם הוכח שרוב מוחלט (מעל 90%) אכן התבררו כזכאים".

עוד מסרו השרים: "בנוסף התוכנית צפויה לתת מענה הוליסטי במגוון תחומים ובהם פתרונות דיור, שילוב בתעסוקה, בריאות, חינוך ועוד. משרד האוצר יעמיד לצורך העניין 90 מיליון שקלים באופן מיידי, יעקוב אחר ההתפתחויות ויקצה משאבים נוספים בהתאם לצורך".

שר האוצר אביגדור ליברמן
שר האוצר אביגדור ליברמן | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שר האוצר, אביגדור ליברמן, אמר: "מדינת ישראל עושה כל מאמץ על מנת להביא ארצה כמה שיותר עולים. משרד האוצר בראשותי לא יחסוך שום משאב בכדי לאפשר את עלייתם לישראל של כל האנשים הזכאים שרוצים בכך ותשקיע בהליך קליטה איכותי ויעיל. העלייה היא נכס אסטרטגי של המדינה ומנוף צמיחה אדיר ואנחנו מחוייבים לעודד אותה ולהשקיע בה".

Wwfnwp
שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו-שטה | צילום: חדשות 13

שרת העלייה והקליטה, פנינה תמנו-שטה, הוסיפה: "מדינת ישראל מהווה בית בטוח ומוגן עבור כל יהודי העולם וכך גם ליהודי רוסיה. אנו נוודא כי כלל העולים מרוסיה אשר עולים בנסיבות מורכבות יקבלו את המעטפת ההוליסטית והראויה להשתלבות מיטבית בחברה הישראלית. אני מברכת את שר האוצר על שיתוף הפעולה וקידום התוכנית אשר רואה עין בעין איתי את הדחיפות בהיערכות ממשלת ישראל לסייע לעולים החדשים".