מהלילה: הפטור מוויזה לארה"ב לישראלים ייכנס לתוקף

בהתאם להסכמות עם האמריקאים, על מנת להיכנס למדינה יש צורך בנשיאת דרכון ביומטרי ובמילוי טופס מקוון בעלות של 21 דולרים - כ-72 שעות לפני הטיסה. אזרח ישראלי, בגיר או קטין, יוכל להגיש בקשה בהתאם לקריטריונים ולקבל אשרה שתהיה תקפה לשנתיים ותאפשר שהייה של עד 90 ימים בארצות הברית

זמן צפייה: 00:50

משגרירות ישראל בוושינגטון נמסר כי החל מהלילה (חמישי) תתאפשר כניסתם של ישראלים בעלי דרכון ביומטרי לארצות הברית ללא ויזה - ברישום של 72 שעות מראש.

בחודש ספטמבר השנה נכנסה ישראל לתוכנית של פטור מוויזות לארצות הברית השמורה לכ-40 מדינות מסביב לעולם כאשר ישראל היא המדינה ה-41.כניסתה של ישראל לתוכנית הפטור תאפשר לנוסעים ישראלים ואמריקאים לנוע ביתר חופשיות בין המדינות.

בהתאם להסכמות עם האמריקאים, על מנת להיכנס למדינה יש צורך בנשיאת דרכון ביומטרי ובמילוי טופס מקוון בעלות של 21 דולרים. כל אזרח ישראלי, בגיר או קטין, יוכל להגיש בקשה בהתאם לקריטריונים ולקבל אשרה שתהיה תקפה לשנתיים ותאפשר שהייה של עד כ-90 ימים בארצות הברית.

דרכון ישראלי
כבר לא צריך ויזה | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

בחודש שעבר, ארה"ב הודיעה רשמית על כניסתה של ישראל לתכנית הפטור מויזה. מוקדם יותר השנה, שגריר ארה"ב בישראל היוצא טום ניידס והשגריר הישראל מייק הרצוג חתמו על 'הסכם ההדדיות', שמכוחו התממשה קבלת ישראל לתוכנית הפטור מוויזה.