נתניהו ל-ABC: "יש מספיק חטופים חיים כדי שנפעיל לחץ"

בריאיון לרשת האמריקנית, ראש הממשלה התייחס לקריאות בעולם נגד מבצע צבאי ברפיח בשל ההשלכות ההומניטריות של הפעולה על האוכלוסייה האזרחית באזור, ואמר: "אלה שאומרים זאת - בעצם קוראים לנו להפסיד במלחמה, ולשמר את קיומו של חמאס". עוד טען נתניהו: "הניצחון נמצא בהישג יד"

רה"מ בנימין נתניהו
רה"מ בנימין נתניהו | צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו העניק היום (ראשון) ריאיון לרשת ABC ברקע ההכנות למבצע של כוחות צה"ל ברפיח, וטען, לנוכח החששות הגוברים בעולם מההשלכות ההומניטריות של פעולה כזו על יותר ממיליון הפלסטינים שהתפנו לאזור, כי "מי שקורא לנו לא לפעול לרפיח - רוצה שנפסיד במלחמה". על החטופים ברצועת עזה אמר: "אני לא יודע כמה חטופים חיים, אבל יש מספיק כדי שנפעיל את הלחץ שאנחנו מפעילים".

רה"מ נתניהו הוסיף: "אנחנו הולכים להגיע לגדודי הטרור הנותרים של חמאס ברפיח, שהוא המעוז האחרון של ארגון הטרור ברצועה", וטען: "הניצחון נמצא בהישג יד". בצל החשש האמריקני מפעולה של צה"ל בעיר הדרומית ברצועה, אליה התפנו רבים מתושבי עזה בעיקר מצפון ומרכז הרצועה, אמר נתניהו כי "אנחנו הולכים לעשות את המבצע תוך מתן מעבר בטוח לאוכלוסייה האזרחית כדי שיוכלו לעזוב". זאת, בשל העמדה האמריקנית לא לתמוך בפעולה צבאית שכזו אם ישראל לא "תשקול את ההשפעה הפוטנציאלית על 1.4 מיליון הפלסטינים באזור".

כשנשאל לאן הפלסטינים אמורים להתפנות, טען ראש הממשלה כי בישראל "מגבשים תכנית מפורטת", והדגיש: "זה חלק מהמאמץ המלחמתי שלנו לחלץ אזרחים מסכנה, אך מנגד, זהו חלק מהמאמץ המלחמתי של חמאס להשאיר את האזרחים בסכנה". עוד אמר נתניהו ברקע הקריאות בעולם להימנע מפעולה צבאית בעיר המקלט הדרומית: "אלה שאומרים שבשום פנים ואופן אסור לנו להיכנס לרפיח - בעצם קוראים לנו להפסיד במלחמה, ולשמר את קיומו של חמאס".

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן וראש הממשלה בנימין נתניהו
נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן וראש הממשלה בנימין נתניהו | צילום: אלכס קולומויסקי, פלאש 90 / שאטרסטוק

כזכור, ביום שישי לשכת ראש הממשלה הודיעה כי ראש הממשלה בנימין נתניהו הנחה את צה"ל להביא לקבינט תכנית לפינוי אוכלוסייה ומיטוט גדודי חמאס ברפיח. בהודעה נכתב: "אי אפשר להשיג את מטרת המלחמה של חיסול החמאס ולהשאיר ארבעה גדודי חמאס ברפיח. מנגד, ברור שפעולה עצימה ברפיח מחייבת פינוי אוכלוסייה אזרחית מאזורי הלחימה. לכן ראש הממשלה הנחה את צה"ל ומערכת הביטחון להביא לקבינט תכנית כפולה - הן לפינוי אוכלוסייה והן למיטוט הגדודים". על-פי גורם מדיני המעורה בפרטים, מדובר בתגובה לדבריו של ביידן שהביע חשש מההשלכות ההומניטריות של הרחבת הפעילות של צה"ל ברפיח, כאשר יותר ממיליון פלסטינים התפנו לשם בעקבות המלחמה.