המגעים לעסקה: ראשי המוסד וה-CIA ייפגשו עם ר"מ קטר באירופה

בניסיון להתניע עסקת חטופים חדשה, ייפגשו ראש המוסד דדי ברנע, ראש ה-CIA וויליאם ברנס וראש ממשלת קטר מוחמד בן עבד א-רחמן אאל ת'אני, בוורשה. גורם מדיני: "זה הולך להיות מו"מ ארוך ומורכב". אמש פורסם בחדשות 13 כי ישראל בוחנת קידום יזום של עסקאות חטופים, בעקבות הסיכום הדיון בקבינט המלחמה שלשום

ראש המוסד, ראש ממשלת קטר וראש ה-CIA
ראש המוסד, ראש ממשלת קטר וראש ה-CIA | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90/רויטרס

ראש המוסד דדי ברנע, ראש ה-CIA וויליאם ברנס וראש ממשלת קטר מוחמד בן עבד א-רחמן אאל ת'אני ייפגשו אחר הצהריים (שני) בוורשה שבפולין, בניסיון להתניע עסקת חטופים חדשה. גורם מדיני המעורה במגעים אמר כי "מטרת הפגישה המשולשת היא התנעה רשמית של המגעים לשחרור החטופים, לאחר החלטת הקבינט במוצאי השבת". עוד לפי הגורם, הצדדים יפעילו את כל מנופי הלחץ שיש להם מול חמאס: "זה הולך להיות מו"מ ארוך ומורכב".

הפגישה מתקיימת ברקע הדיווח בחדשות 13 אמש, לפיו ישראל בוחנת קידום יזום של עסקאות חטופים, כשהסיכום בתום הדיון קבינט המלחמה שלשום היה כי מערכת הביטחון תגבש מתווים ותציג אותם לשרים.

ראש ה-CIA ויליאם ברנס
ראש ה-CIA ויליאם ברנס | צילום: רויטרס
ראש ממשלת קטר מוחמד בן עבד א-רחמן אאל ת'אני
ראש ממשלת קטר מוחמד בן עבד א-רחמן אאל ת'אני | צילום: רויטרס

ההתלבטות בישראל כעת היא האם להניח על השולחן הצעה לעסקה מצומצמת - שהיא למעשה המשך של העסקה הקודמת - או עסקה גדולה יותר. בישראל לא מזהים אף איתות מצד חמאס שהוא מעוניין ללכת כרגע לעסקה. מוקדם יותר אתמול דווח ב-CNN כי הפגישה בין ראש המוסד לבין ראש ממשלת קטר בנושא חידוש המשא ומתן לשחרור חטופים, שהתקיימה ביום שישי - הייתה "חיובית".

שלשום דווח בחדשות 13 כי ראש המוסד נפגש באירופה עם בכירים קטרים במטרה להתניע עסקת חטופים חדשה, כשהדרישה הישראלית נותרה לשחרר ראשית נשים ישראליות שטרם שוחררו משבי חמאס במסגרת העסקאות הקודמות.