פיצוץ המו"מ בקטר: ישראל דרשה לשחרר חיילות, חמאס סירב

פרטים חדשים על השבת צוות המוסד מקטר: חמאס כלל לא העביר רשימת חטופים לשחרור בלילה שבין חמישי לשישי, ואף רצה להרחיב את העסקה ולשחרר גברים תמורת מחבלים "כבדים". ישראל סירבה. חמאס טען: אין 10 נשים אזרחיות לשחרר, בישראל השיבו: שחררו חיילות. הערכה: חמאס במכוון לא מעוניין לשחרר נשים חטופות. בכיר ישראלי: לא נראה שעסקה נוספת תהיה על הפרק בימים הקרובים

זמן צפייה: 02:13

פרטים נוספים על פיצוץ המשא ומתן בעניין שחרור החטופים: הבוקר (שבת) הגיע מטוס לדוחא שבקטר כדי להשיב את צוות המוסד ששהה שם בתקופה האחרונה עם פיצוץ שיחות המשא ומתן. ישראל לא אמרה "לא" לרשימה שהגיעה מצד חמאס, שכללה גברים - כי לא הגיעה לישראל רשימה. במקום זאת, הגיעו מסרים מצד חמאס, שלפיהם: "אין לנו 10 נשים להביא לכם, אפשר לעבור לקטגוריה אחרת של גברים מבוגרים". מדובר במהלך שמצריך שחרור מחבלים "כבדים" יותר וכינוס ממשלה. בישראל סירבו ודרשו חיילות שמוחזקות אצל חמאס במקום. הדרישה הזו נענתה בשלילה.

חרבות ברזל
הפגנה למען החטופים בקרייה בתל אביב | צילום: תומר נויברג, פלאש 90
מיצג למען השבת החטופים ממסיבת הטבע ברעים
מיצג למען השבת החטופים ממסיבת הטבע ברעים | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

יודגש כי ישראל לא סירבה לאף רשימה שכוללת גם גברים לצד נשים, וכי לא הגיעה רשימה בלילה שבין חמישי לשישי. מספר בכירים ישראלים הבהירו: "אם חמאס היה מגיש רשימה שמורכבת גם מנשים וגם מגברים באותם התנאים - ישראל לא הייתה אומרת לא". בתוך כך, ההבנה בירושלים היא שחמאס במכוון לא רוצה לשחרר נשים, בעיקר צעירות, שנמצאות בשבי. זו גם סיבת ההתעקשות עליהן.

בכיר ישראלי שמעורב באופן ישיר במשא ומתן אמר לחדשות 13: "לפי איך שזה נראה כרגע - לא תעמוד על הפרק עסקה חדשה בימים הקרובים".