זעם בירדן על מפת "ישראל השלמה" של סמוטריץ': "הפרת הסכם השלום"

שר האוצר נשא דברים בביקורו בפריז כשמפת ארץ ישראל השלמה - הכוללת את גבולות מדינת ישראל וירדן - מוצגת על דוכן הנאומים. בירדן זעמו: "הסתה חסרת אחריות". גורמים בירדן פנו לגורמים ישראלים ודרשו שיבהירו את דברי סמוטריץ'

זמן צפייה: 04:34

בירדן הגיבו היום (שני) בחריפות לנאום שר האוצר בצלאל סמוטריץ' בפריז, שם היה בביקור, ובעיקר למפה שהוצגה על דוכן הנאומים ועליה מפת "ארץ ישראל השלמה" הכוללת את שטח ירדן. בעמאן מיהרו לתקוף את המהלך: "מדובר בצעד פזיז, חסר אחריות ובהפרה של הסכם השלום. נגיב על כך". בנוסף, גורמים בירדן פנו לגורמים ישראלים ודרשו שיבהירו את דברי סמוטריץ'.

משרד החוץ הירדני פרסם הודעה באנגלית ובה כתב כי הוא "מגנה בחריפות ומוקיע את השימוש שעשה שר האוצר במפת ישראל הכוללת את ממלכת ירדן והשטחים הפלסטיניים הכבושים במהלך חסר אחריות של הסתה והפרה של נורמות בינלאומיות ושל הסכם השלום". בישראל מיהרו להבהיר: "מחויבים להסכם השלום ומכירים בשלמות הטריטוריאלית של הממלכה".

השר השתתף בכנס כחלק מביקורו בבירת צרפת ובנאומו אמר כי "אין דבר כזה עם פלסטיני. העם הפלסטיני הוא המצאה בת פחות מ-100 שנים. סבא שלי שהיה דור 13 בירושלים הוא הפלסטיני האמיתי".

עוד אמר סמוטריץ' במסגרת כנס לזכרו של ז'אק קופפר, ראש המחלקה לפעילות בתפוצות בהסתדרות הציונית העולמית לשעבר: "אין היסטוריה פלסטינית. אין. האמת הזאת צריכה להישמע בארמון האליזה ובבית הלבן". על הפודיום הונח דגל ועליו מפת ארץ ישראל השלמה - כולל ירדן.

Whatsapp Image 2023 03 06 At 0
שר האוצר בצלאל סמוטריץ' | צילום: רויטרס

כזכור, שר האוצר סמוטריץ' המריא אמש לפריז, לאחר שציין כי קיצר את ביקורו בארצות הברית ושב ארצה במיוחד כדי "ללוות את תהליך החקיקה וההידברות של המהפכה המשפטית". עיתוי נסיעתו של סמוטריץ' תמוה במיוחד, שכן היום צפויים להתקיים דיונים על התקציב, כגון נקודות זיכוי ממס והרחבת מענק העבודה.

סמוטריץ', שביקר בשבוע שעבר בארצות הברית, תכנן להמשיך לפנמה, להשתתף בכנס שרי האוצר של מדינות דרום אמריקה - ולאחר מכן התכוון לבקר בפריז כחניית ביניים בדרכו ולחזור לארץ רק בעוד שבוע, אך מסיבה מסוימת הוא שב ארצה קודם ואז טס שוב לפריז.