שב"כ על האפשרות להפסקת הטיסות לדובאי: "פועלים לפתרון המחלוקת"

בעקבות בעיות במישור האבטחתי, תיתכן הפסקת פעילות הטיסות בקו ישראל דובאי. בהתאם להודעת שירות הביטחון הכללי, התגלו מחלוקות בין הגורמים המוסמכים בדובאי למערך אבטחת התעופה הישראל - מה שמונע את המשך הטיסות הסדירות. "נמשכים המאמצים להגיע להבנות"

מטוס אל על
מטוס אל על | צילום: רויטרס

עקב ההיתכנות להפסקת הטיסות בקו ישראל-דוברי בשל מחלוקות במישור האבטחתי בין הגורמים המוסמכים בדובאי למערך אבטחת התעופה הישראלי - שב"כ הודיע היום (שבת) הם "פועלים כל העת להביא לפתרון המחלוקות עם הרשויות בדובאי ולהגיע להבנות שיאפשר מימוש האחריות של גורמי הביטחון הישראלים לאבטחת התעופה הישראלית".

לצד זאת, בשב"כ הודיעו כי אם הטיסות הישירות בין שתי המדינות ייפסקו, בשב"כ בוחנים את האפשרות להעביר את הטיסות הישראליות לאבו-דאבי במקום לדובאי. בתוך כך, בשב"כ ציינו כי המחלוקת האבטחתית "לא מאפשר את מימוש האחריות לאבטחת התעופה הישראלית".

מטוס של חברת אל על בנמל התעופה בן גוריון
מטוס של חברת אל על | צילום: רויטרס

לפי האתר "פספורטניוז", בשבועות האחרונים דווח מספר פעמים כי טיסות מדובאי לישראל יצאו באיחור של מספר שעות נוכח סוגיות אבטחה. לדוגמה, ב-12 בינואר טיסת אל על מדובאי המריאה באיחור של שעתיים בגלל רישום "אל על" כחברה מקומית, כשברקע נותרו מחלוקות בנושאים טכניים..