"ביידן כינה את נתניהו 'פאקינג בחור רע'"; הבית הלבן הכחיש

לפי טור ב"פוליטיקו", נשיא ארה"ב כינה לאחרונה בחוגים פנימיים את ראש הממשלה הישראלי "פאקינג בחור רע" (Fucking Bad Guy). כותב הטור, ג'ונתן מרטין, ציין כי "ביידן, כמו כל אחד בממשל וכל דמוקרט עם דופק, חשדן מאוד כלפי בנימין נתניהו". דוברו של ביידן הכחיש: "הנשיא לא אמר זאת, וגם לא היה אומר"

זמן צפייה: 00:53

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן כינה לאחרונה בחוגים פנימיים את ראש הממשלה בנימין נתניהו "פאקינג בחור רע" (Fucking Bad Guy). כך לפי טור שפורסם אתמול (ראשון) ב"פוליטיקו".

לפי כותב הטור, ג'ונתן מרטין, "ביידן, כמו כל אחד בממשל וכל דמוקרט עם דופק, חשדן מאוד כלפי בנימין נתניהו, וכינה אותו "בחור רע מאוד". דוברו של ביידן, אנדרו בייטס, הכחיש את הדברים והדגיש כי "הנשיא לא אמר זאת, וגם לא היה אומר". לדברי בייטס, בין שני המנהיגים יש "מערכת יחסים של עשרות שנים המושתתת על כבוד הדדי".

בתוך כך, נתניהו התייחס בפתח ישיבת הממשלה אתמול לריאיון של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ב"וול סטריט ג'ורנל", ואמר כי הוא "לא צריך עזרה כדי לדעת איך לנווט את יחסינו מול ארה"ב". בריאיון תקף בן גביר את ביידן - כשאמר כי "אם טראמפ היה הנשיא - ארה"ב הייתה מתנהלת אחרת".

נתניהו ובן גביר
נתניהו ובן גביר | צילום: שרון רביבו

במהלך הישיבה, בה נדונה עסקת החטופים המתגבשת מול חמאס, השרים רגב, לוין וקיש דרשו כי כל מתווה עתידי יובא לדיון בממשלה ובקבינט המורחב, וזאת בניגוד לעסקה הקודמת שהוצגה כ"עובדה מוגמרת". עיקר החשש של השרים נגע למשך זמן ההפוגה בלחימה שתקבע במסגרת עסקה, החשש שהמלחמה תסתיים וכן מספר המחבלים שישוחררו.

בנוסף, עלתה בפני ראש הממשלה הבקשה כי יתקיים דיון קבינט לפני שראש המוסד וצוות המו"מ יצאו לסבב שיחות נוסף. בתגובה לדברי השרים, נתניהו אמר: "בעסקת השחרור הראשונה קבעה הממשלה מפתח ליחס בין מספר המחבלים ששוחחרו למספר החטופים שיוחזרו, מפתח זה צריך להיות נקודת הייחוס שלנו להמשך. לא תהיה פה עסקה בכל מחיר".