רה"מ לא נענה לבקשת השרים לכנס את הקבינט, גלנט קיים דיון מיוחד

פרסום ראשון: שרים ניסו להשיג את רה"מ כדי לכנס דיון קבינט נוסף - אך לא נענו. גורם מדיני: "המשלחת תצא לקטר ביום שני". גורמים בכירים בצוות המו"מ: "נתניהו מורח זמן". בתוך כך, שר הביטחון יואב גלנט כינס הערב דיון מיוחד בהשתתפות הצמרת הביטחונית

זמן צפייה: 02:47

פרסום ראשון: שעות אחרי שברויטרס פורסם היום (שבת) כי ראש המוסד דדי ברנע ייצא מחר לדוחא, בירת קטר, ויעמוד בראש צוות המשא ומתן הישראלי לקידום עסקת שחרור החטופים - קבינט המלחמה שאמור היה לדון בפרטי  ההצעה התפזר אתמול בלי לקבל החלטות. הסיבה: כניסת השבת - חרף העובדה שמדובר באופן ברור בפיקוח נפש. השרים צפויים להתכנס רק מחר. בינתיים, טרם נקבע דיון - ושרים זעמו על כך שניסו להשיג את ראש הממשלה בנימין נתניהו כדי לקבוע מועד, אך לא נענו. בתוך כך, שר הביטחון יואב גלנט כינס הערב דיון מיוחד בהשתתפות בכירי צהל, המוסד, שב"כ ונציגי המשא ומתן בנוגע למאמצים להשבת החטופים.

גורמים המעורים במו"מ אמרו לחדשות 13 כי "עד שנתניהו לא יכנס את הדיון - המשלחת בראשות ראש המוסד דוד ברנע לא תצא לקטר". אותם גורמים מתחו ביקורת על "מריחת הזמן" של נתניהו: "יש דרכים אחרות לנהל משא ומתן קשוח. צריך לקבוע את המנדט ולהניע את השיחות". גורם מדיני: "ראש המוסד ייצא לקטר ביום שני - ולא מחר".

ראש המוסד דוד ברנע דדי
ראש המוסד דדי ברנע | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90
רה"מ בנימין נתניהו במסיבת העיתונאים
רה"מ בנימין נתניהו אמש במסיבת העיתונאים | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
הפגנת משפחות החטופים בתל אביב
הפגנת משפחות החטופים בתל אביב | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

ברקע הדיווחים על המגעים לעסקה, הערב התקיימו הפגנות נגד הממשלה ולמען השבת החטופים ברחבי הארץ. המוקד המרכזי - ברחוב קפלן שבתל אביב. מחאות התקיימו גם בחיפה ובקיסריה, והמשטרה נערכה בכוחות גדולים.