בצל המגעים לעסקה: משבר עם המתווכות מצרים וקטר

ברקע המתיחות סביב פעולה אפשרית בציר פילדלפי, לחדשות 13 נודע כי לשכת רה"מ ניסתה לאחרונה לתאם שיחה עם נשיא מצרים - וסורבה. גורמים מדיניים: יש שיח קרוב בדרגי העבודה, גם לפני המלחמה כמעט ולא התקיים שיח בין המנהיגים. דובר משרד החוץ הקטרי: "נתניהו חוסם את המגעים, כנראה מאינטרס פוליטי"

זמן צפייה: 01:10

בצל חילוקי הדעות עם מצרים על פעולה אפשרית בציר פילדלפי וברפיח - פורסם הערב (רביעי) בחדשות 13 כי לשכת ראש הממשלה, באמצעות המטה לביטחון לאומי, פנתה לתיאום שיחה של ראש הממשלה בנימין נתניהו עם נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי - אך ללא הצלחה. כך לפי שני מקורות המעורים היטב בפרטים. שיחתם האחרונה של נתניהו וא-סיסי עליה דווח התקיימה במהלך חודש יוני, אחרי הפיגוע בגבול מצרים, וחודשים לפני תחילתה של המלחמה.

ברקע, כאמור, מחלוקות משמעותיות עם המצרים על דרך הפעולה הישראלית בציר פלדלפי. יצוין כי מתנהל שיח תדיר ורציף בדרגים המקצועיים בין ישראלים בכירים לבין ראש המודיעין המצרי עבאס כאמל, שנחשב לדמות מפתח במצרים וליד ימינו של הנשיא א-סיסי. גורם בלשכת נתניהו אישר את הפרטים, אך לא נמסרה התייחסות באופן רשמי.

מפגינים בתל אביב למען החטופים
מפגינים בתל אביב למען החטופים, הערב | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

בתוך כך, דובר משרד החוץ של קטר, מג'ר אל-אנסארי, התייחס היום להתבטאותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לגבי תפקודה של קטר כמתווכת מול חמאס. אל-נאסארי אמר כי נתניהו "חוסם ומערער את הליך הגישור, מסיבות שנראות כמשרתות את הקריירה הפוליטית שלו, במקום לתת עדיפות להצלת חיים של חפים מפשע, כולל בני הערובה הישראלים".