נתניהו לפוקס ניוז: "ישראל חייבת לנצח - גם לטובת אזרחי עזה"

רה"מ בנימין נתניהו התראיין לערוץ הטלוויזיה האמריקני פוקס ניוז, והכריז כי נצחונה של ישראל במלחמה חשוב למזרח התיכון, העולם - ואף לאזרחי עזה עצמם, "שהוחזקו ע"י העריצות האפלה של חמאס שהתאכזרה אליהם, והביאה עימה דבר מלבד שפיכות דמים, עוני ואומללות". על נושא הפוגת האש ההומניטרית: "הפסקת אש ללא החזרת החטופים - כניעה לחמאס"

נתניהו בריאיון לפוקס ניוז
נתניהו בריאיון לפוקס ניוז | צילום: FOX NEWS

כחלק מסבב הראיונות שלו לתקשורת הזרה, ראש הממשלה בנימין נתניהו התראיין אמש (שני) לערוץ הטלוויזיה האמריקני "פוקס ניוז", וטען כי ניצחון ישראלי בעזה יטיב עם ישראל, המזרח התיכון, העולם - ואף עם אזרחי עזה עצמם. "אנחנו צריכים לנצח  - לא רק למעננו, אלא למען המזרח התיכון כולו ולמען שכנינו הערבים. וכן, גם למען העזתים שהוחזקו על ידי העריצות האפלה של חמאס שהתאכזרה אליהם והביאה עימה דבר מלבד שפיכות דמים, עוני ואומללות", הוא אמר.

עוד הזהיר נתניהו: "אנחנו צריכים לנצח למען העולם המתורבת. זה הקרב שאנחנו נלחמים, והוא מתנהל עכשיו. אין תחליף לניצחון הזה. אם לא ננצח עכשיו, אז אירופה היא הבאה בתור, אתה הוא הבא בתור. ואנחנו חייבים לנצח".

רה"מ נתניהו חזר והדגיש כיצד נשיא ארה"ב ג'ו ביידן והממשל שלו "תמכו מאוד" בישראל במלחמתה נגד חמאס, והזכיר שהוא כיבד את בקשתו של ביידן לספק מסדרון הומניטרי עבור אזרחים פלסטינים לעזוב את עזה ולמעבר של חבילות סיוע.

כמו כן, נתניהו חזר ואמר שוב כי לא תהיה הפסקת אש ללא שחרור החטופים, וטען כי זו תהיה בבחינת "כניעה לחמאס" אם השבויים הישראלים לא יוחזרו בשלום.

עזתים פלסטינים חרבות ברל עזה
אזרחים מעזה עושים את דרכם לדרום הרצועה, אמש | צילום: רויטרס

כאמור, מוקדם יותר השבוע פתח רה"מ נתניהו בסבב ראיונות לתקשורת הבינלאומית. בריאיון שהעניק נתניהו לרשת CNN ביום ראשון, הוא התייחס לעובדה שחמאס משתמש באזרחי עזה כמגנים אנושיים ומונע מהם להתפנות מאזורי הלחימה, מה שמוביל לעלייה בכמות ההרוגים. כמו כן, הדגיש כי לא יהיו הפסקות אש ללא השבת החטופים. כשנשאל על לקיחת אחריות, טען כי מקביליו האמריקניים לא נשאלו על כך לאחר מתקפות טרור שהכו בארה"ב בעבר. נתניהו אישר בראיון כי אחרי המלחמה "תהיה נוכחות של צה"ל ברצועה".