אופטימיות בארה"ב: "מעוניינים בעסקה כבר השבוע"

ברקע הפסגה בקטר, בבית הלבן מאמינים בסיכויים להשיג בקרוב עסקה, וגורם אמר כי "יש מומנטם, זו ההתקדמות הכי גדולה בחודשים האחרונים". בנוסף מנסים האמריקנים לארגן פסגה מדינית נוספת

זמן צפייה: 04:59

ברקע הפסגה בקטר ולאחר שנשיא ארצות הברית ג'ו ביידן הביע אופטימיות באשר להשלמת עסקת חטופים, בכיר בבית הלבן אמר הערב (שבת) לחדשות 13 כי "המטרה שלנו היא להגיע לסיכום עסקת החטופים כבר בשבוע הבא. יש מומנטום, זו ההתקדמות הכי גדולה בחודשים האחרונים".

עוד מדברים בכירים אמריקנים בימים האחרונים על עסקת הגישור שארה"ב הודיעה שתציע במידה והפערים בין הצדדים לא יצומצמו. אותם הגורמים טוענים כי לא צריך לקחת באופן רציני מדי את התבטאויות חמאס על חוסר שיתוף פעולה בימים האחרונים, אלא כי יש לחכות להחלטתו של מנהיג הארגון יחיא סינוואר.

בנוסף, בבית הלבן מנסים לארגן מפגש פסגה נוסף כמו המפגש שמתקיים בימים אלה בקטר, ובכיר אמריקני התייחס לסוגיית ציר פילדלפי, ואמר כי ישנה התקדמות בכיוון הנכון, וכי הפערים מצטמצמים.

Whatsapp Image 2024 07 14 At 1
שר החוץ של בריטניה, דייוויד לאמי

בתוך כך, ברקע הפסגה בקטר וחידוש המגעים, שרי החוץ של בריטניה, צרפת, גרמניה ואיטליה הביעו תמיכה בהשגת עסקת חטופים, ובהצהרה משותפת שנמסרה הערב אמרו: "אנו מביעים תמיכה רבה במאמצי התיווך המתמשכים של ארצות הברית, מצרים וקטר להשלמת ההסכם להפסקת אש ושחרור החטופים, ומעודדים מהגישה שננקטה עד כה".

עוד מסרו הארבעה, דיוויד לאמי, סטפן סז'ורנה, אנאלנה ברבוק ואנטוניו טאיאני: "אנו מברכים על כך שהעבודה תימשך בימים הקרובים, לרבות על העניין ההומניטרי, על ההסדרים הספציפיים הנוגעים לחטופים ועל כך שגורמים בכירים יתכנסו לפני סוף השבוע הבא במטרה לגבש את ההסכם".

לסיום נכתב: "אנו קוראים לכל הצדדים להמשיך לעסוק באופן חיובי וגמיש בתהליך. אנו מדגישים את החשיבות שבהימנעות מכל פעולה שתסלים את המצב באזור, ושתערער את הסיכוי לשלום. יותר מדי מונח על הכף".