הקרב על הגז: המתווך יעביר ללבנון הצעה סופית בימים הקרובים

בישראל פרסמו הודעה שבמסגרתה נכתב כי מתבצעות בדיקות במערכות באסדת כריש כדי להרגיע את חיזבאללה ולפי דרישת צה"ל. במקביל, בירושלים עודכנו שהמתווך האמריקני יעביר ללבנון את ההצעה הסופית כשההערכה שביירות תקבל אותה

זמן צפייה: 01:50

בישראל מוציאים היום (שישי) את ההודעה שמבשרת על השלב הבא בהפעלת אסדת כריש - אבל מבהירים בצורה חד משמעית: לא מדובר עדיין בהפקה של הגז באסדה אלא בבדיקה של המערכות.

ההודעה שיוצאת מטעם משרד האנרגיה הייתה עם מטרה מרכזית - להרגיע את חיזבאללה ולהבהיר שישראל עדיין לא מפיקה גז מכריש. כשברקע המתיחות בגבול הצפוני סביב הסוגיה הזאת. בצבא דרשו את ההבהרה הזאת במסגרת ההודעה, מטעמים ביטחוניים כאמור, וראש המל"ל איל חולתא ומטה ההסברה אשרו זאת.

שר האנרגיה בממשלת לבנון וליד פיאד יחד עם המתווך האמריקני עמוס הוכשטיין
שר האנרגיה בממשלת לבנון וליד פיאד יחד עם המתווך האמריקני עמוס הוכשטיין

על פי לוחות הזמנים, בסוף החודש הפקת הגז מכריש צפויה להתחיל - התהליך הזה ככל הנראה יידחה ובישראל מתעקשים שזו דחיה שמגיעה בגלל עניינים טכניים. אתמול אמר שר הביטחון בני גנץ פומבית כי ברגע שיהיה אפשר להתחיל להפיק גז מאסדת כריש – זה ייצא לפועל.

במקביל, המשא ומתן על הגבול הימי עם לבנון מתנהל גם ברמה הדיפלומטית. לחדשות 13 נודע כי בירושלים עודכנו שהמתווך האמריקני עמוס הוכשטיין יגיש ללבנון את ההצעה הסופית כבר בימים הקרובים.

בישראל גם מקווים, אבל גם מעריכים, שהלבנונים יקבלו את ההצעה הזאת - מה שיפתור את הסכסוך הימי בינינו לבין לבנון וגם כמובן יפחית משמעותית את המתיחות מול חיזבאללה.