נתניהו מודר מוושינגטון - גלנט ייפגש עם מקבילו באירופה

בשבועות האחרונים העבירו בממשל האמריקני מסר לבכירים בישראל כי פגישה של נתניהו וביידן תלויה בהרגעת הרוחות בישראל סביב החקיקה המשפטית. בינתיים, נתניהו ממשיך להדיר את שריו מוושינגטון ושר הביטחון ייפגש עם מקבילו על אדמת אירופה

זמן צפייה: 01:18

כפי שפורסם בחדשות 13: שר הביטחון יואב גלנט ייפגש מחר (חמישי) עם מקבילו האמריקני, מזכיר ההגנה לויד אוסטין, באירופה. זאת, משום שראש הממשלה בנימין נתניהו עדיין לא קיבל הזמנה לבית הלבן והוא מונע משריו לטוס לוושינגטון לפגישות מקצועיות.

הפגישה בין השניים תיערך בבריסל, בירת בבלגיה, והם צפויים לדון בסוגיה האיראנית ובשיתופי פעולה בין המדינות. הזמנתו של נתניהו לבית הלבן לפגישה עם נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן תלויה בהרגעת הרוחות בישראל סביב המהפכה המשפטית - ונתניהו יודע זאת.

לאורך כל השבועות האחרונים הממשל האמריקני אמר לבכירים הישראלים, אלו שכן הגיעו לוושינגטון, שפגישה בבית הלבן של ביידן ונתניהו תתקיים רק אחרי ש"ירגעו אצלכם הרוחות". כלומר המחאות יירגעו והשיחות בבית הנשיא יימשכו.

נתניהו וביידן
נתניהו וביידן | צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90/רויטרס

כזכור, לפני כשבועיים פורסם בחדשות 13 כי בעקבות המצב הביטחוני בישראל, הדחיפות בסוגיה האיראנית וסיומה של המערכה בדרום, הלשכות של גלנט ואוסטין הבינו שאי אפשר להמשיך ולדחות את הפגישה, ולהמתין עד שנתניהו יגיע לבית הלבן. לכן הוחלט לתאם פגישה באחת ממדינות אירופה.