לקראת שחרור חטופים: רשימת שמות הועברה לישראל, המשפחות עודכנו

בהצהרה של משרד החוץ הקטרי נמסר כי הפוגת האש תחל מחר ב-7:00 בבוקר, וכי 13 חטופים ראשונים ישוחררו ב-16:00. בישראל אישרו את הפרטים, ומלשכת רה"מ נמסר כי התקבלה רשימה ראשונית עם שמות החטופים שישוחררו בפעימה הראשונה. המשפחות עודכנו

זמן צפייה: 15:01

ההודעה הלילית על דחייה בביצוע עסקת החטופים עוררה הבוקר (חמישי) שאלות רבות וגרמה לאכזבה קשה בקרב משפחות החטופים המחכות לשובם של יקיריהם מעזה, אך בהצהרה של משרד החוץ הקטרי אחר הצהריים נמסר כי הפוגת האש תחל מחר ב-7:00 בבוקר, וכי 13 חטופים ראשונים ישוחררו ב-16:00. בישראל אישרו את הפרטים, ומלשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו נמסר כי התקבלה רשימה ראשונית עם שמות החטופים שישוחררו בפעימה הראשונה.

"הגורמים הממונים בודקים את פרטי הרשימה ועומדים ברגעים אלה בקשר עם כלל המשפחות", נמסר מלשכת רה"מ, ולאחר מכן הודיע משרד ראש הממשלה הודיע בשם הממונה על החטופים והנעדרים גל הירש כי "בהמשך להגעתה של רשימת שמות החטופים העתידים להשתחרר ראשונים בשלב הראשון במתווה שסוכם - קציני הקשר מסרו הודעות לכל המשפחות שיקיריהם מופיעים ברשימה, וכן לכלל משפחות החטופים".

בישראל הבהירו הערב כי החטופים שישוחררו לא ייחקרו, אלא יתבקשו לשתף מידע. החלטה נוספת שהתקבלה היא כי רק נשים יקבלו את פני המשוחררים. גם בשלב הזה, בישראל עדיין לא יודעים לומר אם כל 13 החטופים ישוחררו יחד.

שחרור החטופים
צילום: חדשות 13

הזרוע הצבאית של חמאס הוציאה הודעה המאשרת את דברי דובר משרד החוץ הקטרי, והדגישה כי ישוחררו במהלך 4 ימי הפוגת האש 50 חטופים - נשים וילדים מתחת לגיל 19. לפי הפרטים המסתמנים, 39 אסירים פלסטיניים ישוחררו בפעימה הראשונה, לפי המפתח של שלושה אסירים תמורת כל חטוף.

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-the-main-edition-clips-part-2311232051' autoplay='0' credit='' desc='כך זה יתבצע: החטופים יפונו למתחמים מבודדים בבתי חולים ייעודיים' poster='' kid='1_yxc49yud' duration='107']

בהודעת חמאס נכתב: "במהלך ארבעת ימי הרגיעה ההומנטירית, ייפסקו כל הפעולות הצבאיות של הזרוע הצבאית של חמאס ושל ההתנגדות הפלסטינית - וגם מצד ישראל. בכל יום ייכנסו 200 משאיות, אשר יישאו ציוד הומניטרי ותרופות לכל אזורי הרצועה. בכל יום ייכנסו גם 4 משאיות דלק וגז בישול עבור כל רצועת עזה".

הפגנה למען שחרור החטופים מול משרדי יוניצ"ף בתל אביב
הפגנה למען שחרור החטופים מול משרדי יוניצ"ף בתל אביב | צילום: תומר נויברג, פלאש 90
צעדת משפחות החטופים בירושלים
צעדת משפחות החטופים בירושלים | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

כזכור, לאחר מסיבת העיתונאים שקיימו אמש רה"מ נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט והשר בני גנץ, עם אישור הממשלה את העסקה, הבהיר ראש המועצה לביטחון לאומי, צחי הנגבי: "המגעים לשחרור חטופינו מתקדמים ונמשכים כל העת. תחילת השחרור תתבצע על פי ההסכם המקורי בין הצדדים, ולא לפני יום שישי".