אחרי ארה"ב ובריטניה: צרפת הטילה סנקציות נגד 28 מתנחלים

פעילי הימין הקיצוני, המואשמים על ידי משרד החוץ בפריז בהשתתפות במעשי אלימות נגד פלסטינים בשטחים, לא יוכלו להיכנס לשטח צרפת ויוטלו עליהם עיצומים נוספים. בלונדון הודיעו אתמול על הטלת סנקציות נגד 4 מתנחלים, בהמשך לצו עליו חתם הנשיא ביידן

מתנחלים מאבטחים צירי תנועה בשומרון
מתנחלים מאבטחים צירי תנועה בשומרון | צילום: חדשות 13

גל העיצומים נמשך: צרפת הודיעה היום (שלישי) על הטלת סנקציות מטעמה כנגד 28 מתנחלים, המואשמים ב"מעורבות באירועים אלימים נגד אזרחים פלסטינים בגדה המערבית". בעקבות העיצומים שהטילה פריז, ייאסר על 28 פעילי הימין הקיצוני להיכנס לשטח צרפת.

בהודעה על העיצומים נכתב כי הממשלה הצרפתית מגנה את האלימות הגוברת שמפעילים מתנחלים נגד פלסטינים ורואה וקוראת לרשויות הישראליות לאכוף את החוק ולמנוע פעולות נגד אוכלוסיות אזרחיות בשטחים. עוד הודיעה צרפת כי היא קוראת למדינות אירופאיות נוספות להטיל סנקציות על מתנחלים.

עמנואל מקרון נשיא צרפת
נשיא צרפת עמנואל מקרון | צילום: רויטרס

הצעד הצרפתי נגד פעילי הימין הקיצוני מגיע לאחר שארצות הברית ובריטניה כבר הטילו סנקציות דומות. הנשיא ג'ו ביידן החל את גל העיצומים נגד המתנחלים ביהודה ושומרון, כשחתם בתחילת החודש על צו נשיאותי אשר מטיל סנקציות נגד ארבעה אזרחים ישראלים: ינון לוי, דוד חי חסדאי, עינן טנג'יל ושלום זיכרמן. בעקבות הצו, חשבונות הבנק של הארבעה נחסמו.

אתמול בריטניה הצטרפה למהלך, כשהודיעה כי היא מטילה סנקציות על ארבעה מתנחלים "שהפרו את זכויות האדם של קהילות פלסטיניות בגדה המערבית". אחד מהם הוא ינון לוי, שעליו כאמור כבר הוטלו סנקציות מצד הממשל האמריקני.

השלושה הנוספים הם משה שרביט - שהבריטים האשימו בתקיפת רועים פלסטיניים ומשפחותיהם בעמק הירדן, אלי פדרמן - שהיה מעורב, על פי משרד החוץ הבריטי, במספר רב של תקריות נגד רועי צאן פלסטינים בדרום הר חברון, וצבי בר יוסף - מנהיג מאחז "חוות צבי" שהואשם באיומים ובאלימות כלפי פלסטינים. בלונדון טענו כי תושבים פלסטינים כינו את המקום "מוקדם של הפחדה ואלימות שיטתית".