התקיפה באיראן: השרים לא יעודכנו מראש; צפויה תגובה עוצמתית

ההכנות לתקיפה הישראלית נגד משטר האייתוללות בעיצומן, ואתמול עודכנו שרי הקבינט כי בקרוב תצא לפועל "תקיפה משמעותית מאוד" באיראן - אך הם לא יעודכנו מראש על אופייה. בישראל מעריכים: האיראנים יגיבו בעוצמה על הפעולה. ברקע: בלינקן יגיע מחר לישראל, בצל הניסיון האמריקני למניעת הסלמה אזורית

זמן צפייה: 03:43

ההכנות לתקיפה ישראלית נגד משטר האייתוללות: בישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני שנערכה אמש, שרי הקבינט עודכנו כי בקרוב תצא לפועל "תקיפה משמעותית מאוד" באיראן - כך פורסם הערב (שני) במהדורה המרכזית. עם זאת, השרים לא יעודכנו מראש על אופי התקיפה. בישראל מעריכים: האיראנים יגיבו בעוצמה על הפעולה.

לקראת התקיפה, הושלמה פריסת מערכת ההגנה האמריקנית של סוללת טילי THHAD בישראל. מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן יגיע מחר לביקור מדיני בישראל, וייפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בירושלים. ביקורו צפוי לעסוק ב"מדבר ההומניטרי" ברצועת עזה ובחתירה להסכם מדיני בצפון, ברקע הניסיון האמריקני למניעת הסלמה אזורית.

מוקדם יותר היום, הבית הלבן הגיב להדלפת מסמכי המודיעין האמריקניים שבהם הפרטים על ההיערכות הישראלית לתקיפה באיראן, ודובר המועצה לביטחון לאומי בבית הלבן ג'ון קירבי אמר: "הנשיא ביידן מוטרד מאוד מכל דליפה של מידע מהסוג הזה, והוא יבחן בעצמו את התהליך כדי להבין איך זה קרה".

הנשיא ג'ו ביידן
הנשיא ג'ו ביידן | צילום: רויטרס

כאמור, הקבינט המדיני-ביטחוני כונס אמש ברקע ההיערכות לתגובה על מתקפת הטילים של משטר האייתוללות - וההאשמה שהטיח נתניהו בטהרן לפיה היא אחראית על שיגור הכטב"מים לעבר ביתו בקיסריה - וגורמים בכירים מסרו אתמול לחדשות 13 כי ישראל "מכינה תגובה משמעותית ורצינית באיראן".

אתמול פורסם במהדורה המרכזית כי בישראל מעריכים שבכיר בממשל האמריקני עומד מאחורי הדלפת מסמכי התקיפה באיראן, והמטרה, כפי הנראה, היא העברת מסר מארה"ב לישראל שלפיו וושינגטון עוקבת אחרי המהלכים של ירושלים כל העת.

בינתיים, בארה"ב פתחו כאמור בחקירת פרסום מסמכי הפנטגון, הנוגעים לתוכניותיה של ישראל למתקפת התגובה הצפויה נגד הרפובליקה האסלאמית. בכיר אמריקני אמר ל-CNN כי ההדלפה "מדאיגה מאוד". המסמכים, שהודלפו לאחרונה והופיעו בערוצי טלגרם הקשורים למיליציות הנתמכות על-ידי איראן, אומתו על-ידי CNN ונקבע כי הם אותנטיים.