ברנע לנתניהו: רק פשרה בחזרת עזתים לצפון הרצועה תוביל לעסקה

ראש המוסד הבהיר לראש הממשלה כי ישראל תהיה חייבת להתפשר ולאפשר חזרה של פלסטינים לצפון רצועת עזה במטרה להביא לשחרור חטופים. בתוך הדיונים, השר איזנקוט הדגיש כי הוא סבור שישראל יכולה להתגמש בנושא במסגרת עסקה. הערב: קבינט המלחמה יתכנס

זמן צפייה: 01:12

במסגרת דיונים שנערכו בימים האחרונים, ראש המוסד דדי ברנע העביר לראש הממשלה בנימין נתניהו מסר, לפיו רק התפשרות מצד ישראל וחזרה של עזתים לצפון הרצועה תוביל לפריצת דרך במגעים לעסקת שחרור חטופים - כך דווח הערב (ראשון) במהדורה המרכזית.

גורם המעורב במו"מ לעסקה אמר דברים הרוח דומה למסר של ראש המוסד: "רק אם רה"מ יאפשר התגמשות בסוגיית החזרה לצפון הרצועה - תהיה פריצת דרך במגעים". עם זאת, נתניהו לא קיבל החלטה עד כה.

חבר קבינט המלחמה, השר גדי איזנקוט, הבהיר במסגרת הדיונים כי הוא סבור שישראל יכולה להתגמש בסוגית חזרת הפלסטינים צפונה בכדי להביא לסגירתה של עסקה.

מפגינים למען שחרור חטופים מול הקריה בתל אביב
מפגינים למען שחרור חטופים מול הקריה בתל אביב | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

בצל מחאת משפחות החטופים בתל אביב, שבה קראו הנוכחים להדחת נתניהו ואמרו כי הוא "מטרפד עסקה", משלחת ישראלית מקצועית יצאה היום לקהיר בירת מצרים, כדי לדון על עסקה והפסקת אש.

מקור ביטחוני בקהיר אמר אתמול לטלוויזיה המצרית כי המשא ומתן בין ישראל לבין יתחדש היום, והדגיש כי "מתקיימים מאמצים משותפים של מצרים וקטר במטרה להשיג התקדמות במו"מ בין ישראל לחמאס". בתוך כך, אחרי המתיחות שפרצה מול ממשל ביידן בעקבות אי-הטלת הווטו לטובת ישראל על הצעת הפסקת האש במועצת הביטחון - צרפת ניסחה הצעה חדשה, ואמש פורסמה במהדורה המרכזית טיוטת ההצעה.