ההצעה בקבינט: מדינה שלישית תשמור את הכסף המיועד לרשות הפלסטינית

במהלך הדין הלילי, ניסו רה"מ נתניהו והשרים סמוטריץ' ודרמר לסגור את הפרטים של ההצעה, במטרה לפתור את המחלוקת בעניין כספי המיסים של הרשות. בן גביר התנגד להצעה, ולבסוף היא לא עלתה להצבעה. צויין בדיון כי הסוגיה קריטית לממשל האמריקני

זמן צפייה: 00:34

בדיון הקבינט שנערך בשעות הלילה (שישי) הוצע שמדינה שלישית, ככל הנראה נורווגיה, תשמור אצלה את הכסף שמיועד לפקידי הרשות הפלסטינית ברצועת עזה, עד לסוף המלחמה. זאת במטרה לפתור את עניין הכספים לרשות, שמסרבת לקחת את כספי המיסים שלה ללא הכסף השייך לעזה. ההצעה עלתה בדיון, אך לא הגיעה לידי הצבעה.

במהלך הדיון יצאו החוצה לדון בפרטים ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר האוצר בצלאל סמוטריץ' והשר לעניינים אסטרטגיים רון דרמר. השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר התנגד למהלך, ולא התקיימה הצבעה. עוד במהלך הדיון נאמר כי מדובר בסוגיה קריטית מבחינת הממשל האמריקני.

רה"מ נתניהו לצד השר סמוטריץ' ומזכיר הממשלה יוסי פוקס, הבוקר בישיבת הממשלה
רה"מ נתניהו לצד השר סמוטריץ' ומזכיר הממשלה יוסי פוקס, הבוקר בישיבת הממשלה | צילום: יריב כץ / פול

בשבועות האחרונים, ברקע העניין הכספי עם הרשות הפלסטינית, הנתק בין נתניהו לבין נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן החריף. בתחילת המלחמה היה נראה שנתניהו וביידן מפגינים קרבה יחסית ותיאום עמדות, אך כעת שני המנהיגים סופרים יותר משלושה שבועות בלי ששוחחו האחד עם השני.

ביידן דרש מנתניהו להעביר את הכספים לרשות בצורה רגילה, אך תחת הלחץ של סמוטריץ', רה"מ סירב למהלך, וחיפש מנגנון שבעזרתו אפשר להעביר את הכספים לפקידי הרשות ברצועת עזה, בלי לעבור דרך הרשות. למרות הניסיון, מנגנון שכזה לא נמצא, וביידן נותר עם ביקורת על נתניהו.