סמוטריץ': "ארה"ב תטיף לנו? ראינו מה הם עשו באפגניסטן ובעיראק"

שר האוצר תקף את הביקורת של ממשל ביידן, שגינה את אמירתו של השר בן גביר, שלפיה "הזכות לחיים גוברת על חופש התנועה של הפלסטינים". סמוטריץ' אמר: "הם לא יטיפו לנו מוסר על זכויות אדם, גם לא לנו כדרג מדיני. כל מי שתוקף אותנו בעולם הוא צבוע"

סמוטריץ' וביידן
סמוטריץ' וביידן | צילום: יונתן זינדל, אריה לייב אברהם/פלאש 90

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' תקף היום (שני) את ארצות הברית, ואמר כי "אין מדינה מוסרית יותר מישראל". בריאיון לגלי צה"ל הוא נשאל, בין היתר, על דבריו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, שאמר כי "הזכות שלי לחיים גוברת על חופש התנועה של הפלסטינים" - והוסיף כי "כל מי שתוקף אותנו בעולם הוא צבוע". על הביקורת מצד ממשל ביידן אמר סמוטריץ': "אני כבר לא מדבר על האמריקנים, איך הם פעלו באפגניסטן ובעיראק. הם לא יטיפו לנו מוסר על זכויות אדם, גם לא לנו כדרג מדיני".

עוד אמר השר סמוטריץ': "אני לא מוכן לקבל את זה שפעם בכמה זמן נרצחים פה אנשים כי זה 'מחיר הציונות'. ברור שכולנו רוצים בטובתה של המדינה. שיח ענייני ובביקורת - כן. אנחנו צריכים להתעסק באיך אנחנו מנהלים את הביטחון במדינת ישראל. המציאות היא שיש מתקפת טרור איומה נגדנו. אנחנו בגל רציחות חמור מאוד".

השר איתמר בן גביר וראש הממשלה בנימין נתניהו במליאת הכנסת
השר איתמר בן גביר וראש הממשלה בנימין נתניהו במליאת הכנסת | צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

כזכור, בעקבות דבריו של השר בן גביר בריאיון לחדשות 12, פרסם הבית הלבן הודעה שבה נאמר: "אנו מגנים בחריפות את הדברים. אנו מגנים כל אמירה גזענית - אמירות כאלה מסבות נזק גדול, במיוחד כאשר הן מגיעות מצדם של אנשים שנמצאים בעמדות משמעותיות בהנהגה".

 בסוף השבוע פרסמה לשכת ראש הממשלה הודעה באנגלית בלבד, בניסיון להוריד את גובה הלהבות:"ישראל מאפשרת חופש תנועה מירבי ביהודה ושומרון הן לישראלים והן לפלסטינים", נכתב באנגלית בהודעת לשכת רה"מ, "למרבה הצער, טרוריסטים פלסטינים מנצלים את חופש התנועה הזה כדי לרצוח נשים, ילדים ומשפחות ישראליות על ידי מארב בנקודות מסוימות בצירים שונים. 34 אזרחים נרצחו על ידי טרוריסטים פלסטינים בשנת 2023, רבים מהם תוך כדי נסיעה הביתה. התקרית האחרונה התרחשה כאשר בת שבע נגרי נרצחה בכביש 60 ביהודה לעיני בתה בת ה-6"