ראש הממשלה נתניהו: כספים לאונסק"ו יקוצצו

ראש הממשלה בנימין נתניהו תקף היום בפתח ישיבת הממשלה את החלטת האו"ם, לפיה ישראל אינה הריבון בירושלים. הוא כינה את ההחלטה "הזויה"

בפשיטה נתפס גם כתב היד לספרו. נתניהו
בפשיטה נתפס גם כתב היד לספרו. נתניהו | צילום: Yoav Ari Dudkevitch, פלאש 90

ראש הממשלה נתניהו התייחס היום (רביעי) בפתח ישיבת הממשלה להחלטת אונסק"ו מאתמול, לפיה ישראל היא "כוח כובש בירושלים", וכינה אותה "הזויה". לדבריו, "ישראל לא תשב מנגד בזמן שהארגון קורא לשלול את ריבונותנו בירושלים", ובעקבות ההחלטה הורה למנכ"ל משרד החוץ להפחית מיליון דולרים מהכספים שמעבירה המדינה לאו"ם: "להתנכלות שיטתית הזאת יש מחיר".

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

עם זאת, נתניהו ציין גם נקודה חיובית בנוגע להחלטה - כמות המדינות שהתנגדו לה. "יותר מדינות התנגדו להחלטה מאשר לפני שנה, ופחות מדינות תמכו בה", אמר. ראש הממשלה הודה לארה"ב ולשאר המדינות שהתנגדו להחלטה, וציין במיוחד את איטליה - המדינה האירופית הראשונה שהודיעה כי תתנגד להחלטה - כמו גם ליוון, בריטניה, גרמניה, ליטא, הולנד, אוקראינה, פרגוואי וטוגו. "בפעם הראשונה באונסק"ו היו יותר מדינות שהתנגדו ונמנעו מאשר המדינות שתמכו, וזה כמובן דבר חשוב", הדגיש.

נתניהו החמיא לאנשי משרד החוץ על עבודתם באו"ם, וציין כי נעשים מאמצים מתמידים להגדלת התמיכה בישראל. "אנחנו פועלים כל הזמן לצמצם, אני מקווה שיום אחד גם לבטל, את תיאטרון האבסורד באו"ם בכל מה שקשור במדינת ישראל", סיכם.

אתמול הצביעו 22 מדינות בעד ההחלטה הקובעת כי ישראל אינה הריבון בירושלים, כאשר 10 מדינות התנגדו ועוד 23 נמנעו. למרות שהארגון מכיר בקדושת העיר לשלוש הדתות, מטיוטת ההחלטה שהתקבלה עולה ביקורת חריפה על הפעילות הארכיאולוגית הישראלית במזרח ירושלים ובעיר העתיקה שהיא "בלתי חוקית תחת החוק הבינלאומי". עוד נקבע כי החוקים הישראליים החלים על המקום ומטרתם לשנות את אופיו צריכים להתבטל.

שבדיה הייתה המדינה המערבית היחידה שתמכה בהחלטה, ושגרירה בארץ נקרא לשיחת נזיפה מוקדם יותר היום. במקביל, שרת התרבות והספורט מירי רגב קראה לסגור את מטה האו"ם משטח ירושלים, ולהחזיר את המתחם לבעלות המדינה.