רוסיה הבהירה: נמשך התיאום הצבאי עם ישראל בסוריה

אחרי שבמוסקבה הביעו חוסר שביעות רצון מהודעת הגינוי הישראלית על הפלישה לאוקראינה, השגרירות הרוסית בישראל הודיעה כי שיתוף הפעולה בין המדינות נמשך. "התיאום הוכח כהכרחי"

Cggaqu
רה"מ בנט ונשיא רוסיה פוטין | צילום: רויטרס

שגרירות רוסיה בישראל הבהירה היום (שבת) כי התיאום הביטחוני בסוריה בין המדינות יימשך. זאת, על אף שבמוסקבה הביעו חוסר שביעות רצון מהודעת הגינוי הישראלית על הפלישה לאוקראינה. "התיאום בין המדינות הוכח כהכרחי", נמסר מטעם השגרירות.

התיאום בין המדינות החל בעקבות ההתערבות הרוסית ב-2015 במלחמת האזרחים בסוריה, ישראל הקימה "מנגנון ביטול עימות" עם מוסקבה, כדי למנוע התנגחות בין המדינות בשוגג במהלך התקפות ישראליות נגד מטרות איראניות.

מוקדם יותר השבוע נשא שר החוץ יאיר לפיד הצהרה בעקבות הפלישה הרוסית לאוקראינה וגינה אותה. "ההתקפה מהווה הפרה של הסדר הבינלאומי", אמר. "מלחמה אינה דרך לפתור סכסוכים. השעות והימים הראשונים של מלחמה זה הזמן שאפשר לעצור ולחזור לשולחן הדיונים וליישב את המחלוקות בדרכי שלום".

עוד אמר שר החוץ כי "לישראל יש יחסים עמוקים גם עם רוסיה וגם עם אוקראינה. יש מאות אלפי יהודים בשתי המדינות. שמירה על ביטחונם היא בראש סדר העדיפויות שלנו. אני קורא לכל אזרח ישראלי לצאת מאוקראינה ולהגיע למעברי הגבול, יש נהירת פליטים, המרחב האווירי של אוקראינה סגור. נציגים קונסולריים הוצבו באזור לבוב כדי לסייע לישראלים לצאת. תיאמנו עם פולין, הונגריה, סלובקיה, רומניה ומולדובה על יציאה בטוחה של ישראלים".