"מגעים עם חמאס? למדנו מהתקשורת"

משפחתו של אורון שאול מגיבה לפרסומים על מגעים בין ישראל לחמאס: "לא יודעים האם מדובר באינפורמציה נכונה"

אמו של אורון שאול
אמו של אורון שאול | צילום: Flash90, Basel Awidat

שעות לאחר הפרסומים על מגעים בין ישראל לחמאס שעשויים להוביל למידע על אורון שאול והדר גולדין, משפחתו של סמ"ר שאול מגיבה: "נחשפנו להתפתחות בעקבות הפרסומים בתקשורת בלבד ואין אנו יודעים כלל באם מדובר באינפורמציה נכונה". במשפחה קראו לנתניהו להשיב את בנם מעזה - ולמעשה הבהירו כי לא עודכנו על ידי כל גורם רשמי בישראל על השיחות עם חמאס.

אמו של אורון שאול
אמו של אורון שאול | צילום: Flash90, Basel Awidat

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

משפחת שאול הוסיפה: "בשבועות הקרובים אזרחי ישראל יציינו שלוש שנים למבצע צוק איתן אך עבורנו המבצע לא הסתיים ומאז חיינו הפכו לגיהנום. אנו פונים לרה״מ- אל תפקיר את סמ״ר אורון שאול לוחם גולני בשבי החמאס. כמו שידעת לשלוח אותו על נגמ״ש להגן על אזרחי ישראל כך תדע גם להשיב אותו הביתה".

מקורות בחמאס ששוחחו עם העיתון הלבנוני "אל-אח'באר" טוענים כי הארגון קרוב מאוד להשלמת "עסקת מידע" עם ישראל, שאמורה להביא לשחרור אסירים מהכלא הישראלי ובהם משוחררי עסקת שליט שנעצרו. לדברי המקורות, העסקה הנרקמת דומה ל"עסקת הוידאו" בשנת 2009, במסגרתה ישראל שחררה 20 אסירות תמורת סרט וידאו בן דקה המתעד את גלעד שליט בשבי. עד כה לא התקבל כל אישור רשמי לדיווח.

האם בחמאס מוכנים לעסקה?
האם בחמאס מוכנים לעסקה?

מלבד שחרור האסירים ששוחררו בעסקת שליט ונעצרו מחדש, חמאס מתנה את ביצוע העסקה בשחרור נשים וילדים וכן חברי המועצה המחוקקת שנכלאו. בתמורה, ימסור חמאס מידע על שני החיילים הישראלים, אורון שאול והדר גולדין.

להערכת גורמים בחמאס, ביצוע העסקה הזו יאיץ את ביצוע העסקה הגדולה לשחרור שני החיילים. המקורות מודים כי על אף שישראל הסכימה בשבועות האחרונים לבצע את השלב הראשון, אך עדיין מהססת, שכן המחיר שהיא נדרשת לשלם גבוה.

"פועלים בתיווך בינלאומי"

עוד הם מספרים כי חמאס דחה את ההצעה האחרונה שהעבירה לו ישראל דרך מתווך בינלאומי. לטענתם ישראל הציעה לשחרר את משוחררי עסקת שליט שנעצרו, למעט 53 מביניהם שכבר נשפטו פעם נוספת לאחר המעצר. האחרון מבין אלה הוא נאיל ברגותי. ישראל מעוניינת שהם ייכללו בעסקה הגדולה.

בכירים בחמאס אומרים שבשלב השני של העסקה חמאס ידרוש את שחרור בכיר פת"ח, מרואן ברגותי, ומזכ"ל החזית העממית, אחמד סעדאת, בראש הרשימה שיגיש לישראל. באשר לזהות המתווך - לא מדובר במתווך אחד. "יש תיווך של הרוסים והמתאם המיוחד של האו"ם לתהליך השלום במזה"ת, ניקולאי מילדינוב, והמצרים", נטען.