ח"כ אורן חזן הגיע ל"קרב" עם המחוקק הירדני

ציוץ של חבר הכנסת מהליכוד עורר את זעמו של חבר פרלמנט ירדני, שהזמין את מקבילו הישראלי לדו-קרב במעבר הגבול בגשר אלנבי

העימות ייאלץ להידחות. חזן ואל-סעוד (פייסבוק \\ פלאש 90 \\ Yonatan Sindel)

האם ציוץ של חבר הכנסת אורן חזן יוביל לעימות פיזי בינו לבין מחוקק ירדני? חילופי האיומים בין חזן לחבר הפרלמנט יחיא אל-סעוד אמור היה להגיע לשיאו הבוקר (רביעי) כשהשניים קבעו להיפגש במעבר הגבול בין המדינות בגשר אלנבי ל"קרב" שנקבע ביניהם. אלא שהקהל משני הצדדים התאכזב לאחר שראש הסגל בלשכת רה"מ הורה לח"כ חזן לא להגיע למעבר אלנבי. חזן אמנם הגיע למעבר הגבול, אך לכתבים שהתאספו במקום הודיע כי העימות יידחה למועד אחר. "בסופו של דבר יש ראש ממשלה בישראל וכשהוא מבקש אני מכבד את בקשתו - ודי לחכימא ברמיזה", אמר.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

 

''נערך למפגש הפסגה'' (טוויטר)
''נערך למפגש הפסגה'' (טוויטר)

"התבקשתי ע"י ראש הממשלה שלא להגיע לגשר ולא לקיים את הפגישה", אמר חבר הכנסת. "אנחנו נדחה את הפגישה להזדמנות אחרת. אני אפנה למשרד החוץ ואקווה שהיא תתקיים בצורה מסודרת. כמו שאתם רואים - קמתי הבוקר, התגלחתי, הסתפרתי, באתי מוכן למפגש של שלום ושל הידברות. פניי לשלום".

בדרכו בעמאן, קרא אל-סעוד לכלי התקשורת להתייחס לעימות ברצינות ובכובד ראש. "אני מבקש מהתקשורת לא להתייחס לסיפור הזה בזלזול", הצהיר חבר הפרלמנט הירדני בלייב בפייסבוק. "זה סיפור רציני. התקוממתי למען העם הפלסטיני".

''ג'נטלמן לא מאחר''. חזן בדרך לעימות
''ג'נטלמן לא מאחר''. חזן בדרך לעימות | צילום: טוויטר

[brightcove_iframe video_id='hazan_vtr2_n20170802_v1' autoplay='0' credit='90 \ Yonatan Sindel' desc='צפו בהזמנה לעימות של הירדני' kid='' duration='0'']

חזן הוסיף כי "אני איש של אמת, לא צריך לומר 'תחזיקו אותי'. יש פה עניין דיפלומטי. רציתי לומר לו את מה שתכננתי לומר מזמן. צריך לזכור שפלסטין היא ירדן וירדן היא פלסטין".

הסיפור מתחיל ביום ראשון שעבר, כשחבר הכנסת מהליכוד תקף את הירדנים על רקע משבר הר הבית ותקרית הירי של המאבטח הישראלי בו שני ירדנים נורו למוות. "נראה ששכנינו ממזרח לירדן, אלה שאנו משקים במים ושומרים להם על הישבן יומם ולילה, צריכים קצת חינוך מחדש", צייץ חבר הכנסת. "זה מתחיל להרגיש כמו שלום ולא להתראות".

העימות ייאלץ להידחות. חזן ואל-סעוד (פייסבוק  פלאש 90  Yonatan Sindel)
העימות ייאלץ להידחות. חזן ואל-סעוד (פייסבוק פלאש 90 Yonatan Sindel)

הציוץ עורר את זעמם של לא מעט ירדנים, בהם חבר הפרלמנט יחיא אל-סעוד, שהשיב אש לחזן: "אם הוא גבר, שיבוא לפגוש אותי בגשר אלנבי". אל-סעוד קרא לתומכיו להיפגש איתו הבוקר בעמאן, ומשם ייצאו ביחד לגשר אלנבי.

חזן לא נותר אדיש והסכים להיפגש לדו-קרב. "חבר הפרלמנט הירדני, יחיא סעוד הנכבד, אני נענה להזמנתך ואשמח לפגוש אותך על הגשר מחר ב-10 בבוקר", כתב אמש חבר הכנסת בדף הפייסבוק שלו. "לאור המתיחות בין רה"מ נתניהו לבין מלך ירדן, זו תהיה ההזדמנות שלנו להפשיר את המתח ולקדם את היחסים בין שתי המדינות. יש לי בשבילך הצעה שאי אפשר יהיה לסרב לה".

''פרומו'' לעימות שהופץ בירדן
''פרומו'' לעימות שהופץ בירדן

עם זאת, בהודעה שפרסמה לשכת ראש הממשלה נמסר כי ראש הסגל יואב הורוביץ התקשר הבוקר לח"כ חזן והורה לו לא להגיע הבוקר למעבר אלנבי. זה לא מנע מחזן להעלות הבוקר תמונה בחשבון הטוויטר שלו, בה הוא מצטלם במספרה בצירוף הכיתוב: "נערך למפגש הפסגה עם נציג הפרלמנט הירדני. פניי לשלום!". אך כאמור, העימות נדחה למועד לא ידוע.