קולומביה: "ישראל לא תציית למועצת הביטחון? ננתק היחסים"

נשיא קולומביה גוסטבו פטרו איים כי בוגוטה תנתק את יחסיה הדיפלומטיים עם ירושלים, אם האחרונה לא תפעל בהתאם להחלטת מועצת הביטחון של האו"ם, הקוראת להפסקת אש ברצועה - ואושרה אתמול בצל אי-הטלת הווטו האמריקני. גוסטבו נחשב למבקר חריף של ישראל, וכבר השמיע איומים דומים בעבר. שר החוץ כ"ץ: "תמיכת נשיא קולומביה ברוצחי חמאס - חרפה"

נשיא קולומביה גוסטבו פטרו
נשיא קולומביה גוסטבו פטרו | צילום: רויטרס

נשיא קולומביה גוסטבו פטרו איים היום (שלישי) כי מדינתו תנתק את יחסיה הדיפלומטיים עם ישראל במידה והיא לא תציית להחלטת מועצת הביטחון של האו"ם, הקוראת להפסקת אש ברצועת עזה עד לסיום חודש רמדאן ושחרור החטופים המוחזקים על ידי חמאס.

"אם ישראל לא תעמוד בהחלטת הפסקת האש של האו"ם - אנחנו ננתק את היחסים הדיפלומטיים איתה", כתב גוסטבו ברשתות החברתיות שלו. מאז החלה המלחמה ברצועה, הנשיא הקולומביאני מרבה לבקר את ישראל והוא כבר איים בניתוק היחסים עם ירושלים במהלך החודשים האחרונים.

לאחר איומו של גוסטבו, שר החוץ ישראל כ"ץ  הגיב: "תמיכת נשיא קולומביה ברוצחי החמאס שביצעו מעשי טבח ופשעי מין נוראים בתינוקות, נשים ומבוגרים היא חרפה לעם הקולומביאני. ישראל תמשיך להגן על אזרחיה ולא תיכנע לשום לחצים ואיומים".

מועצת הביטחון של האו"ם
מועצת הביטחון של האו״ם | צילום: רויטרס

החלטת מועצת הביטחון עברה אתמול לאחר שארצות הברית נמנעה אך לא השתמשה בזכות הוטו שלה, לראשונה מאז החלה המלחמה. לפני ההצבעה, ראש הממשלה בנימין נתניהו איים: "אם ארה"ב לא תטיל וטו על ההחלטה להפסקת אש שאיננה מותנית בשחרור החטופים - אני מבטל את יציאת המשלחת הישראלית לוושינגטון".

בהחלטת מועצת הביטחון שאושרה אתמול נכתב: "אנו דורשים הפסקת אש מיידית לחודש הרמדאן שיכובד על-ידי כל הצדדים שיוביל להפסקת אש בר קיימא, וכן דורשים את שחרורם המיידי וללא תנאי של כל בני הערובה, כמו גם הבטחת גישה הומניטארית כדי לתת מענה לצרכיהם הרפואיים וההומניטריים האחרים, ודרישות נוספות שהצדדים יעמדו בהתחייבויותיהם על-פי המשפט הבינלאומי ביחס לכל האנשים שהם עוצרים".