השר כהן שוחח עם בלינקן: "נפעל לחזק את השיח עם ידידתנו הגדולה"

ברק המשבר מול ארה"ב, שר החוץ שוחח עם מזכיר המדינה האמריקני, ונמסר כי השניים דנו על "הדיאלוג המתקיים בישראל במטרה להגיע להסכמה בנושא הרפורמה המשפטית", וכי השר אמר לבלינקן: "גאה להיות אזרח ושר במדינה כמו ישראל המאפשרת חופש מחאה כפי שקיים בארץ"

זמן צפייה: 00:27

ברקע המשבר מול ארצות הברית, שר החוץ אלי כהן שוחח אמש (חמישי) עם מקבילו אנתוני בלינקן, מזכיר המדינה האמריקני, ומלשכת שר החוץ נמסר כי השניים דנו בתפקידה החשוב של ארה"ב בהרחבת הסכמי אברהם, ושוחחו על הדיאלוג המתקיים בישראל במטרה להגיע להסכמה בנושא הרפורמה המשפטית.

"הרחבת מעגל מדינות השלום הוא אינטרס משותף לישראל ולארה"ב", מסר השר כהן, "שוחחתי עם מזכיר המדינה בלינקן על פעילות משותפת לקידום נורמליזציה עם מדינות ערביות ומוסלמיות ועל הרחבת הסכמי אברהם. היחסים עם ארהב הם מעמודי התווך של מדיניות החוץ הישראלית. נפעל בכל דרך לחזק את השיח עם ידידתנו הגדולה ואני שמח שקיים ערוץ פתוח לשיח ביני לבין מזכיר המדינה בלינקן".

"נמשיך לפעול לטובת אזרחי ישראל בדרך לביטול הצורך בוויזה לארה"ב", הוסיף כהן, "ישראל היא מגדלור של דמוקרטיה ויציבות. שבועות ארוכים של הפגנות מוכיחים כי בישראל יש חופש דעה, חופש מחאה וחופש עיתונות.
שוחחתי עם ידידי, מזכיר המדינה בלינקן על סוגיות ביטחון אזורי ועל חשיבות השמירה על הרגיעה במהלך חודש הראמדן. הבעתי הערכתי על תפקידה החשוב של ארה"ב כגורם מייצב במזרח התיכון בתקופה זו. ישראל עושה מאמץ רב לשמור על השקט ואנחנו מחוייבים לסטטוס קוו ולחופש הפולחן בירושלים".

עוד נמסר מלשכת שר החוץ כי השר כהן אמר לבלינקן כי הוא "גאה להיות אזרח ושר במדינה כמו ישראל המאפשרת חופש מחאה כפי שקיים בארץ".

Whatsapp Image 2023 01 30 At 2
שר החוץ אלי כהן ומזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

אמש שוחחה ברברה ליף, בכירה בממשלו של הנשיא ביידן, עם כתבים מהמזרח התיכון, ואמרה כי מנהיגים באזור הביעו בחודשיים האחרונים בפני ארה"ב את דאגתם בנוגע לאי-היציבות בגדה המערבית, והם טוענים כי היכולת לטפל בזה נפגעה במידה מסוימת בגלל האירועים הקשורים למחאות בישראל ולאי-ההסכמה הציבורית סביב התוכנית המשפטית.

עוד היא אמרה כי הימים הראשונים של חג הרמדאן עברו בשקט, וציינה כי זה מראה שהצדדים מקיימים את מה שהם התחייבו לו. "הדיונים היו מועילים וטובים", אמרה, "יש עדיין לא מעט דברים שצריך לעשות, אבל מה שראיתי בעקבה ושארם שהצדדים מחוייבים לתהליך, ולטווח הארוך הישראלים והפלסטינים רוצים לבנות אמון ואולי לקיים שיח משמעותי שהם לא קיימו שנים רבות".