נתניהו: "בריחת המשקיעים היא לא בעיה של ישראל בלבד"

על רקע סערת המהפכה המשפטית ואזהרות הכלכלנים, אמר ראש הממשלה בריאיון ל-CNBC כי "ההייטק נחלש בכל העולם, לא רק בישראל. הובלתי את מהפכת השוק החופשי בישראל - והכלכלה הישראלית פרחה ותמשיך לפרוח. מי שישקיע עכשיו - ירוויח"

Whatsapp Image 2023 04 11 At 0
ראש הממשלה בנימין נתניהו | צילום: תומר נויברג, פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו התראיין הלילה (בין רביעי לחמישי) לרשת CNBC האמריקנית, והתייחס לשאלת עזיבת המשקיעים את ישראל בשל המהפכה המשפטית. הוא אמר: "ההייטק נחלש בכל העולם, לא רק בישראל. זו בעיה בכל מקום. אני הובלתי את המהפכה של שוק חופשי בישראל, והכלכלה הישראלית פרחה, ותמשיך לפרוח - מי שישקיע עכשיו ירוויח".

בריאיון הזהיר נתניהו את ערב הסעודית מהסכנות שבחידוש הקשרים הדיפלומטיים עם איראן. דבריו נאמרו בעקבות הסכם התיווך עם סין שנערך בחודש שעבר, שלדברי מומחים פגעו בתכניות של נתניהו לבודד את איראן ולנרמל את היחסים עם סעודיה. הוא הכריז כי "95% מהבעיות במזרח התיכון נובעות מאיראן", וכן ש"המדינות שבוחרות את איראן בתור שותפה שלהן למעשה בוחרות באומללות. תראו את לבנון, תראו את תימן, סוריה, עיראק. מי שמשתף פעולה איתנו, יזכה בצמיחה כלכלית - בדיוק כמו המדינות שחתמו על הסכמי אברהם".

עוד הוא הוסיף: "אם נחכה לפלסטינים לעולם לא יהיה לנו שלום - הדרך לשלום במזרח התיכון נמצאת בהשכנת שלום עם העולם הערבי תחילה, ורק אז בפנייה לפסלטינים. רק כך הם יבינו שאנחנו כאן להישאר".

ראש הממשלה גם פירט את הסיבות שבגינן הוא שואף לנרמל את היחסים עם סעודיה. "שלום עם סעודיה יסיים את הסכסוך של ישראל והעולם הערבי. יש לזכור כי הפלסטינים מהווים רק 2% מהעולם הערבי". עוד הוא מוסיף כי "השמיים הם הגבול במידה ורוח החדשנות של מדינות הגולף תשתף פעולה עם רוח היזמות הישראלית".

כמו כן, נתניהו התייחס לדיווחים על כוונתה של סין לסייע בפתרון הסכסוך ישראלי-פלסטיני, ואמר כי לא שמע מבייג'ינג בנושא. "אנחנו מכבדים את סין -  אבל אנחנו גם יודעים שיש לנו ברית הכרחית עם ידידתנו הגדולה ארה"ב".